Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Måndag igen då...

Av Hanna - 14 maj 2012 07:25


Jaha, då var det måndag igen. Helgerna flyger förbi.


Fredagen spenderades i Sundsvall, på Birsta rättare sagt. Bauhaus, Birsta City och Ikea hann vi med. Fick med oss en klätterställning med rutschkana, en sandlåda, lite bäbispresenter, en juniorstol, ben till mitt långa skrivbord och lite annat småplock hem. Tyvärr ingen förvaring till vardagsrummet (hade tänkt oss antingen ett hyllsystem eller nån form av väggskåp) eftersom vi drabbades av beslutsångest. Jag fick inte till att köpa några kläder till mig själv heller, kände mig för fet helt enkelt.   


Lör & Sön blev hemmadagar, sånär som på ett besök i Hara för genomgång av gammelmommans lägenhet. Var även iväg igår och handlade på ICA Maxi - mannen tog en vagn med barnen i och jag fick gå i lugn och ro. Lyxigt att handla ostört !!


I natt har jag sovit dåligt. Avslutade helgen med ett mindre krig och det sätter sina spår. Det började med att vi fixade middag & dukade fint. Grillade älg-entrêcote, halloumi & grönsaker och till det hade vi grönsallad och vitlöksbearnaise. Kände oss mkt nöjda när vi satte oss till bords. Då kastar Lilla E en del av sina grillade grönsaker på golvet och säger att det är äckligt. *suck* Men ok, M förklarar att det inte är OK att göra så, att det räcker att säga att man inte vill ha. Då börjar den lille att vråla rakt ut varpå han får som alternativ att sluta skrika/kasta mat eller att gå från bordet. M är lite barsk i tonen, men inte alls jättearg. Den lille fortsätter vråla och slamra med besticken....så då tar pappan helt sonika med honom till rummet och säger att han kan komma ut därifrån när han är mindre arg och kan sitta vid bordet. Fortfarande lugn och behärskad, trots att han bara får skrik och vrål tillbaka - vi vet fortfarande inte vad som är fel egentligen - antagligen bara trött och hungrig. Sedan brakar det lös.....han river ur sängkläderna, slänger ut leksaker och river halva rummet som det känns. Som avslutning river han ner en stor blomkruka så det blir blomjord överallt samt att krukan går sönder. Sedan slänger han sig på golvet och bara stortjuter. Han gråter så mkt att han nästan kräks, måste vara otroligt mkt känslor som han upplever en sån här gång. Vi blir ju givetvis arga över att han förstör saker men mest gör det ont i hjärtat att han blir så arg och ledsen......så otroligt jobbigt för oss alla. Det är svårt att återge en sån här händelse, men det känns så konstigt att han reagerade så starkt/högljutt/våldsamt för en sån enkel grej, det var ju inte fråga om något skrik från vår sida..... Jaja....det är väl den där mentala växtvärken bland annat som gör sig påmind... Jobbigt är det iaf.


Nu ska jag ta och röja upp i sovrummet, den minste har vaknat så nu ska rullgardinerna upp, sängen bäddas och dammsugaren tas fram för fy f**n vad det är dammigt där inne. Blä. Sen ska jag förbereda middagen, blir sparrisgratäng idag. Egentligen är det en köttfärsgratäng med pasta i grunden som vi toppar med sparris och tomater bara...Har förresten veckomatsedel klar för denna vecka oxå ! Känns som det var ett tag sen....


Mån - Sparrisgratäng

Tis - Blodpudding

Ons - Soppa

Tors - Pannkaka

Fre - Varma mackor á la fredagsmys


Inte rafflande alls och säkert mkt lik den/de matsedlar jag bloggat om förut. Men men, det är iaf skönt att ha en plan !


Ha en bra dag ! Här regnar det och lekparksplanerna är skjutna på framtiden då leksällskapet är febrigt.....så vi blir bara hemma. Håll tummarna att vi inte behöver se mer av Lilla E's dåliga humör....// H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards