Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

VAB del 2 !

Av Hanna - 16 maj 2011 09:02


Ja nu har hela helgen gått, och vi är fortfarande hemma. Lite feber - ingen feber - mer feber - lite feber - ingen feber - lite feber. Ungefär så har vi haft det i helgen, inga prickar så Vattkoppor verkar det inte vara iaf (?). Det är ju mer än 2 veckor sen nu som de hade epedemi på grannavdelningen.....men men....man vet ju ALDRIG....


Mannen började lägga upp för att mura syllen till garaget igår. Han har borrat och satt armering för att hålla den på plats. Nu fattas bara bruket, kanske murar han i afton eftersom (det just nu iaf) ser ut att kunna bli uppehåll. Resten av veckan såg lite skakig ut, verkar kunna bli regn lite nu och då. Jobbigt och trist när man har mkt att göra utomhus som liksom inte KAN göras när det regnar....


Idag tänkte jag ge mig på linneskåpet. Vi har så vansinnigt mkt sängkläder och handdukar så allt får nästan inte plats. En del ska jag lägga i gästrummet, så att det alltid finns att bädda rent med om vi får besök, och en del kanske kan funka till Lilla E. Men resten då ? Hur fick vi till en sån här samling med textilier ??? Samma sak med porslin och andra köksartiklar. Vi skulle LÄTT kunna ha en egen loppis.....


Känner mig lite knäckt eftersom jag helt kommit av mig med träningen. Knät är kasst - ska ringa HC idag. Jag har varit helt slut ett tag, inte tagit mig iväg på de turer jag tänkt mig osv. Visserligen har vi jobbat en del fysiskt med virke och annat till bygget, men jag behöver långkörare - promenader och cykelturer - för att rensa hjärna och kropp från skit som samlas under veckorna. Lät kanske lite väl neg där, men så är det. Hoppas kunna gå en repa med vagnen idag efter lunch....ser faktiskt lite blåhimmel så det vore kungligt att komma ut till nåt annat än GRÅ moln.


Lilla E är på sitt rum och meckar med mat till mig (han fick ju ett 96-delars set med plastmat av moster i påskpresent). Jag gissar på att han kommer erbjuda hamburgare, med morot och muffins. Det verkar vara hans favoriter i den där lådan ! Nu kommer han med brickan.....bäst att hugga in !


Ha en bra dag ! // H

Familj · Helg · Husbygge · VAB · Vardag
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards