Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Inget är som...

Av Hanna - 4 januari 2012 00:57


...väntans tider. *SUCK*


Natten till den 28e dec ligger jag vaken med ont i rygg och nedre delen av magen, det molar och spänner. Har under dagen börjat bli av med den beryktade proppen...... Dock händer inget mer och jag lallar vidare hemma, helgen kommer och vi firar nyår osv.....men.....


På nyårsdagens morgon vaknar jag av ett splash ! Vattnet rinner nerför benen när jag kliver ur sängen.....känner dock ingenting. Går på toaletten och lägger mig sedan igen, sover 2 timmar och sen när jag stiger ur sängen för andra gången händer det igen. Inga jättemängder, men helt klart vatten.  Kliver in i duschen, funderar lite - vad gör man nu liksom !? Äter frukost, rådgör lite med mannen och ringer sen till förlossningen efter nån timme. De vill att vi kommer in och kollar läget. Åker dit vid lunchtid, får ligga och kolla hur Spöket mår och om jag har några sammandragningar/värkar som är nåt. Ultraljud för att kolla vattenmängden i magen, har en del vatten - inte jättemkt men inte heller för lite. Allt ser finfint ut men inga värkar kommer igång, det sipprar lite vatten men inte är det mkt. Efter en gyn-undersökning från h-vetet (låg där och bad om värkar istället) så konstateras att jag får åka hem och komma tillbaka nästa morgon för en koll till. Blöder lite under kvällen och det sipprar lite lite vatten..... GAAAH ! Sover rätt gott (har barnvakt för säkerhets skull) och kliver sedan upp och åker iväg kommande morgon. Väl där tar de nya kurvor och nytt ultraljud osv..... VÄNTAN är ju det värsta - på läkaren alltså. Efter ett par timmar kommer han och kollar lite till, samt säger att han TROR att jag läcker vatten en bit upp (??) Alltså inte genom "utgången" utan att jag kanske har en liten bristning/reva i hinnorna  ovanför....låter ju konstigt men förklarar ju en del - att jag inte får några värkar eller att jag inte läcker mer eller hela tiden. Jahapp, blir hemskickad igen med strikta order om att komma tillbaka om jag får minsta feberkänning eller om jag känner att Spöket börjar bete sig annorlunda. De vill inte sätta igång mig om det inte känns behövas liksom......


Mannen åkte till jobbet imorse och lilleman & jag har varit hemma och pyst på. Var ute och skottade lite efter lunch, fick mkt trevligt besök av M, E & E. Kaffe och surr för mammorna och lek för barnen. Härligt med sällskap och kul för Lilla E att inte bara behöva vara med sin tjocka och långsamma mamma ! Mannen kom hem efter jobbet och vi lagade middag, sen fick jag galet ont i mage & rygg - la mig och vilade. Somnade givetvis, vännen T ringde och väckte vid 19.30 - det var bra  !! Pratade klart med henne, började vika tvätt och ringde även mamma som hastigast. La på, satte mig i soffan och zappar lite tv och efter en stund ska jag resa mig, då händer det. STORA SPLASHET !! Rusar på toaletten och konstaterar att nån måste ha dragit ur proppen. Känner lite som mensvärk men inget mer. Duschar och väntar på att nåt mer ska kännas av. Har en del sammandragningar, några onda - andra lite mer som att det bara spänner. Kommer inget mer vatten heller....Svärmor sover här inatt om det blir så att vi måste dra iväg...... Nu vill jag bara att det ska hända nåt mer !!! Får väl ringa förlossningen i morgon och rådfråga igen om inte annat......de vill väl kolla upp igen om det är så att det var en mer "riktig" vattenavgång nu då..... De sa dock att så länge vattnet är helt klart och allt känns ok behöver vi inte stressa in utan kan avvakta och se om det går över i värkar..... Segt, men skönt att inte behöva rusa iväg på direkten - jag vill inte dit igen och behöva åka hem. Den besvikelsen var inte så kul......


Det är ju givetvis spännande, men jag är så rastlös så det förslår ! Kan inte sova eller koncentrera mig på att läsa. Bara vänta......är uppe och går emellanåt i hopp om att nåt ska hända. Men det verkar segt. Försöker vila för att ha ork om det bär iväg. Tålamodsträning !!


Nu ska jag gå ett varv innan jag lägger mig igen och försöker sova. Hoppas vakna av värkar som talar om att NU händer det ! SPÖKET - kom ut nu !!!!


Ha det bra vänner och håll era tummar att det inte ska dröja så länge till nu !! // H

 
 
Ingen bild

Erika

7 januari 2012 11:23

Vågar man sig på ett grattis? Du har inte skrivit något på länge så man kan nästan tro att ni blivit 4 i familjen. =)

Hanna

8 januari 2012 21:32

Japp, nu är vi 4. :) Åkte in morgonen den 4e jan och blev kvar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards