Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

En vecka...

Av Hanna - 12 januari 2012 11:43


....och en dag. Så gammal är Mini E nu. Han äter, sover och bajsar. Precis som han ska. Nätterna går jättebra, oftast amning kl 23.30 nån gång, vid 03.30 och sen vid 07.00 Första nätterna ställde vi klockan för att vara säker på att han åt med max 4h emellan eftersom de på sjukhuset vill att han äter med 3h mellanrum på dagen och inte väntar längre än 4 h då på natten nu den första tiden. Men nu har han börjat säga till själv på natten oxå och han håller de rekommenderade tiderna bra. Skönt ! Vägning på BVC på fre, och om den visar fortsatt uppgång känns det som vi kan slappna av rejält och kanske sluta helt med tillmatningen. Som det var igår, när han åt hela dagen och med bra intervall på natten oxå har jag inte tillmatat nåt alls - det känns inte behövas. Hoppas få kvitto på att magkänslan är rätt nu då, men det tror jag. Han är nöjd och avverkar blöjor på löpande band ! Skönt att han repar sig fortare och har bättre viktkurva än sin storebror, han vägde 3264 gram i måndags så han han vände och klev över födelsevikten efter bara 5 dagar, tror att brorsan behövde minst 1 ½ vecka på sig för att göra det..... Sweet !!


Jag själv känner mig i bra "form". Pigg, de tre stygn jag fick läker bra och hittills har jag inte börjat tappa så mkt hår heller ! (sist rasade det av i stora tussar) Magen har nog krympt fortare inifrån denna gång, men fläbbet som hänger utanpå är lite lösare och känns bli svårare att bli av med. Tur att man bara behöver titta på sina barn för att känna att "en fläbbig mage är väl ingenting - titta vad jag fått för't !" Jag översköljs flera gånger per dag av en enorm känsla av kärlek, lycka och tacksamhet. Hormonerna virvlar och jag är stoltare än en tupp !! Mina fina barn, att jag fått dem känns helt galet. (nu gråter jag igen) Amningen går bra, produktionen är numera rätt så synkad med barnet - tack o lov !! Han är en långätare så det blir mkt tid framför tvn. Hoppas att han blir mer som brorsan senare, att han äter snabbt och effektivt och sen inte vill ligga vid bröstet så mkt däremellan. Lilla E var ju aldrig en snuttare och det passar mig bra, jag ammar mer än gärna och så vidare men att sitta lääänge varje gång är lite jobbigt tycker jag. Men....visar det sig att Mini E är en långsnuttätare så blir det ju så.....


Käraste M är tillbaka på jobbet. Han hann vara helledig med oss i 4 arbetsdagar (inkluderat förlossningsdagen) och nu jobbar han halvtid eftersom han är den enda som gjuter och hamrar guldrören på jobbet och det behövs göras hela tiden....typ.... Lite trist men det går ändå bra. Lilla E är på fsk från 7.30 - 13.00 nu medan han jobbar och kommer från februari att gå vanliga korttids-tider som det ser ut. (9-14 tis-tors). Han är glad att vara tillbaka på fsk och det gör oss alla gott, hans energi har varit lite väl på topp för att bara vara hemma.


Nu ska jag passa på att bädda i hop i sovrummet. Den lille vaknar väl snart och då blir det till att bänka sig i soffan och kolla på nån härlig amerikansk serie.....exv Sjunde Himlen som jag såg dubbelavsnitt av igår.   


Ha det gott vänner ! Tänkte försöka lägga in nån bild på underverket inom kort. Puss & Kram // H

 
 
Ingen bild

Camilla

12 januari 2012 14:44

Jag riktigt känner hur lycklig du är vännen! Men då har jag ju också nyss klämt ut en liten pojke så vi är väl i samma situation så det är därför jag känner med dig och det rinner en tår på mig! Så underbart att man har fått två friska barn! Grattis igen Hanna! Kramar

 
Maria

Maria

12 januari 2012 20:43

Verkar som ni har det supermysigt! Den där första tiden är ju magisk...

http://www.frujohannessen.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

13 januari 2012 10:33

Skönt att höra att han lägger på sig igen, förstår vilken lättnad det måste vara <3. Va bra att du fick ändra tiderna till en början, jag tyckte det var enormt skönt att Niklas kunde lämna E på förskolan.
Jaa vill gärna se lite bilder på mini E :)
Det är bara att hojta när ni känner er redo för besök. Jag tänkte att det är bättre att ses utan de två stora första gången kanske, så man kan ju ta det när de är på förskolan. Idag ska vi hälsa på nya förkolan och nästa ons börjar vi att skola in honom.

Hoppas ni får en underbar helg
Kramar <3

http://www.eliaz2008.blogspot.com

Hanna

13 januari 2012 11:02

Precis, så vi hinner surra, dricka kaffe och mysa i lugn och ro.... ;-) Det blir ju lätt flöjigt när grabbarna är igång.

Vi kan ju höras när ni är inskolade och igång på nya fsk, så bokar vi en dejt då.

Kram !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards