Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Baby-onsdag !

Av Hanna - 5 september 2012 18:34

Idag har jag varit på Öppna Förskolans Babyöppet. Gjorde fotavtryck och drack alldeles för mkt kaffe. Blev en liten extra promenadsväng på vägen hem med vännen T. Ingen lång sväng, men alltid bättre än inget !

Den minste mannen sover redan....Han har gråtit och snorat hela eftermiddan, stundtals skrikit som en besatt. Han var ganska varm och lite småsnorig.... Tutade i honom en flaska välling iaf och sen somnade han rätt och slätt - hade bara sovit en gång idag dessutom. Får väl se om det blir uppvak mitt i natten nu då eller om vi kan få honom att sova till morgonen.... Gissar på mat och vaken-stök i natt.... *gäääsp* Allt blir så konstigt när han sover jättelänge och lite för sent på förmiddan, då kommer eftermiddagsluren i kläm och man får gå på att ha honom vaken till kvällen istället så det inte blir att han sover omgång nr2 vid 15-17.....får då blir det ju vaket halva natten.... Vilket det nu kanske blir iaf...ha ha....dessa rutiner.....tyckte ju att vi hade dem !!   

Ensam hemma i övrigt. Jaktförberedelser pågår, så mannen och storebrorsan är hos farmor och farfar. De kommer väl hem nån gång ikväll - packade med pyjamas och så vidare till grabben så han kan knoppa in som vanligt och sen åka sovandes hem. Som tur är sover han som en stock och  kan lätt (förutom att han väger 20 kg....som förvandlas till 40 när han är sovande och alldeles slapp...) flyttas mellan bil och säng utan att han bryr sig nämnvärt. Sweet.

Tänkte plocka lite leksaker som dräller och sen vika lite tvätt. Imorgon blir det nog en lugn dag, en promenad och kanske lite kompiskaffesurr vad jag vet om nu. Måste även försöka komma i fas här hemma - alltså SHIT vad det ser ut !!

Kanske ska se över listan....hur har det gått sen jag skrev den....

  • Måste komma ihåg att lägga in om föräldrapenning för sep. För mannens del även för juli & aug.
  • Mätarställningen för fjärrvärme ska lämnas in.
  • Klipptid måste bokas.
  • Tid för fotvård skulle behöva bokas.
  • Lilla E behöver många nya plagg till sin höstgarderob - han har vuxit 1 dm i år !!
  • Mamma H behöver oxå många nya plagg.....*kul men jobbigt*
  • Hela huset behöver storstädas. Inte blev det så mkt städat i helgen heller.
  • Garageportsh*vetet måste ju monteras nån j*vla gång. Den tar galet mkt plats där den ligger !
  • Gräset borde klippas, synd att det regnar titt som tätt.
  • Kaffedäcket borde oljas in. Men när !?
  • Frysbox måste inhandlas innan älgjakten.
  • Förrådet i garaget måste bli klart - isolering, skivor, el osv. (så vi kan ställa frysen där !)
  • Fönstren på hela huset måste tvättas....

Hhhmppf.....inte så mkt avbockat....handlade lite nya kläder till grabben igår, men inte alls så mkt som han behöver. Och de andra sakerna som är strukna var visst de lätta & snabba sakerna... Skit oxå - ge mig styrka !!!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen plocka leksaker & annat som ligger där de inte ska ligga. Evighetsgöra. Tack & Hej ! // H

 Läs gärna det inlägg som är skrivet idag fast ifjol...big försovning !! Ha ha ha !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards