Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Trött tisdag...

Av Hanna - 11 september 2012 10:52


Natten var ett kaos. Den minste skrek, skrek och skrek. Ingen aning om varför. Provade att bära, buffa, puffa, krama, mata, byta blöjan osv osv.... Galet trött idag ! Bara att hoppas att det inte blir lika i natt....


Den större är lämnad på fsk, en av tjejerna på hans avdelning hoppade av cykeln på gården och sprang fram och gav honom en kram när vi kom. Underbart att se !!


Jag tog en snabb promenad efter lämningen, blev väl en halvtimme iaf. Insåg att det inte skulle bli av idag annars.... Kom hem, och gav Mini E lite käk och nu sover han i vagnen på brua....Själv har jag turboduschat och pausar/laddar nu med en kaffekopp inför allt jag ska hinna med innan det är dags att dra till HC och kolla vad det är som susar i mitt huvud. Lite nervöst faktiskt, men det ska även bli underbart skönt att få veta vad det är som faktiskt bråkat så pass mkt med mig att jag emellanåt varit helt under isen. "Mammadeppen" som kommer och går, ljudkänsligheten & detta som gör mig trött, ledsen och irriterad har varit otroligt påfrestande. Jobbigt är oxå att veta att jag prioriterat ner mig själv (återigen) genom att inte boka den här j*vla tiden förrän nu. Hade kunnat spara många tårar om jag blivit fri det här tidigare... Så håll era tummar nu ! Äckligt nog önskar jag att det är en vaxpropp !!   


Ska ta tag i köket & röja undan så att den som hämtar på fsk (farmor om inte mannen kommer loss från skogen) inte ska behöve LETA efter rena grejor att servera mellis på osv.... Bombnedslag i köket var det visst. Trots att jag la en hel del tid på att greja där igår !?!?


"Livet känns som ett maratonlopp där någon hela tiden

flyttar mållinjen framåt, man når aldrig riktigt ända fram"


Så tycker jag att det känns emellanåt. Tungt.


Ha en fin dag. // H

 
 
Ingen bild

Maria

11 september 2012 12:28

Känner oxå så där till och från. Man har ingen ork och vill ibland bara lägga sig ner och gråta. Inte lätt att vara småbarns mamma. Lycka till på HC och vi hoppas på en propp. Kram på dig

Hanna

11 september 2012 13:53

Tack, sitter i väntrummet nu. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards