Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Hanna - 27 mars 2012 15:01


Inte mkt roligare väder idag inte. Jag gick en kort promenad efter lämning på fsk, och sen när jag kom in och den lille halvsov i vagnen la jag mig på minibäddsoffan i lilla tv-rummet för att slumra i väntan på att han skulle vakna. Svärfar ringde efter ca 10 min och efter att ha pratat med honom (han ringde för att bjuda på middag idag - lyxigt med taco på en tisdag !) och även gett MiniE nappen en gång (hade ju inte hunnit slumra nåt) så somnade jag till - rätt hårt !! Vaknade efter 1 h !! Den lille sov fortfarande men min telefon hade ringt 2 ggr.....jag har inte hört NÅT ! Anledningen till att jag la mig på den lilla soffan var att jag INTE skulle sova så hårt/länge eftersom den är rätt obekväm att ligga på för alla som är längre än 1.20 Men tydligen behövde både jag och bäbisen sova då.....


Resten av dagen har vi bara slappat, kollat på lite tv och myst i sovrummet. Han snackar ju gurgelska för fullt nu och det är rätt roligt.... Tog en långdusch, drack kaffe och hämtade på fsk sen då. Fy bubblan vad galonisar och barn var skitigt, sandigt och blött. Ännu en anledning att klaga på vädret/säsongen.


Gjorde mellis-smoothie på en banan som jag mixade ner i ett glas Proviva Björnbär. Det blev succé ! Bra att ha ännu ett mellis-alternativ som verkligen går hem hos storebrorsan, han behöver det efter en dag med lek & bus. Annars är han ÄNNU mer argbigga till middan....


Vi har efter tips av goda vänner hittat ett ställe som troligtvis kan fixa en bänkskiva till lillrummet och kontors/pysselbordet som ska byggas där. Mannen skulle försöka hinna dit idag och kolla vad det skulle kosta. Mitt första pysselprojekt när skivan är på plats ska bli fotoalbum till barnen. MÅSTE ta tag i det nu, har fortfarande inte satt in ETT ENDA framkallat kort på de 3 ½ år vi haft barn.....*skämmes*


Imorgon funderar jag på att åka in på stan och shoppa lite småsaker till barnen samt med lite tur nåt till mig själv. Nån som vill mötas upp för en fika eller lunch ? Behöver dessutom tips på BRA galonhandskar till grabben, de flesta som jag kollat på är så klumpiga - tummen mitt i handen liksom !?


Nu piper tvättmaskinen, och så ska minstingen ha mat och så ska den större tas ur duschen och så ska jag.....nåt mer....som jag glömt. Hur som helst så måste jag sätta igång om jag ska vara klar tills mannen kommer hem och vi ska dra på TACO-fiesta hos svärpäronen...


Tjoflöjt ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards