Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Hanna - 7 maj 2012 20:03


...kan ibland bestå av 1 ½ timmes krattning och sedan en halvtimmes promenad. För min del var det så idag och det var förj*vla skönt ! Både för att gräsmattan ser lite fräschare ut & för att jag fått röra på mig. Barnfri tid är ljuvligt måste jag erkänna.....


Det är tuffa tider nu, den lille sover fortfarande hackigt och den större retar gallfeber på mig/oss med sitt humör och trotsiga/högljudda sätt. Han är rent ut sagt hur jobbig som helst nu. Lyssnar inte, gör medvetet dumma val för att testa gränser och så vidare. Han har det tufft själv, det är mkt tårar och trötthet hos honom oxå. Vi sliter på varann en hel del just nu. Tackar gudarna för mannens lediga fredagar !!!


Annars då !? Jo då....garagebygget går framåt i s a k t a mak, gräsmattan börjar se lite roligare ut och planering av övriga tomten (grus/sten, gungställning/sandlåda) pågår. Vi hoppas att pappamoffan kommer och assisterar oss lite med bygge och annat inom kort samt att vädret blir bättre så vi kan måla. Senaste tiden har vi pysslat på så mkt vi hunnit & orkat. Fixat panellock till gavelspetsarna bland annat....Jag stod på trappstegen och vinglade...nästan "hängde" i takstolarna i helgen och spikade fast stöd för landgången till garagets vind....måste ha sett kul ut ! Har lite känning av hammar-arm nu....bra att det ger lite fys-träning oxå.


Nu ska den här mamman mysa ner sig med mjukisar och lite fika....må lite gott innan jag knoppar. Ha det bäst ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards