Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Hanna - 9 maj 2012 10:50


Morgonens promenad ägde rum i spöregn. Kallt och eländigt. Men jag gick iaf till Coop uppe i centrum och handlade lite som vi saknar och så tog jag en omväg hem för att få några minuter till i rörelse. Den lille sover vidare ute i vagnen och jag plockar på här inne medan jag dricker kaffe, eldar i kaminen, kollar nätet och så vidare. Lyxig lugn egentid. Den ska man ta vara på.


Pratade med en fröken på fsk i morse (som inte jobbar på vår avdelning dock men som man alltid träffar ute på gården vid hämtning & lämning) och fick "beröm" för mitt stretande i måndags med krattningen. Hon hade först promenerat förbi och sett mig gå på med räfsan och sen när jag tog min egen promenad efteråt hade hon sett mig oxå - och hon insåg att det var min egentid hon bevittnade. Hon ville bara tala om att hon tyckte att det såg härligt ut och att det är bra att vara barnfri. Hon har själv 3 barn tror jag så hon vet väl vad hon talar om. Ingen raketforskning direkt - ganska självklart egentligen - men inte så lätt att få till och absolut inte självklart att man hinner/orkar med. Jag har tagit för mig mer på sistone och fått till mer egentid och jag mår mkt bättre av det ! Hejja mig !!


Igår var jag in en sväng på stan, köpte överdragsbyxor, kalsonger och en fin stickad tröja till Lilla E. Sedan tog jag bussen till Odensala och hälsade på M & E. Vi käkade lunch och drack kaffe , tack så mkt för det !! Tog en promenad och surrade loss. Planerade för en lekdate med våra grabbar som båda verkar ha mkt energi om man säger så....hi hi hi.... Så om vädret tillåter på måndag blir det en tur för oss till lekparken vid Lillsjön där pojkarna ska få härja medan vi solar och mår gott !?!? Hoppas verkligen att vädergudarna är på vår sida, det känns viktigt att iaf ibland hitta på nåt de dagar man har fsk-barnen hemma. Ser fram emot det och hoppas att det klaffar !!


Fick även med mig en Bumbo-stol hem från M som de tänkt sälja, jag slog till och köpte den. Har alltid velat prova en sån. Mini E kan ju sitta i den redan nu, men bara korta stunder än så länge. Enligt utsago ska de vara väldigt bra, det verkar ju lovande. Han börjar ju kräva lite mer och vill vara med så den kan nog komma till användning då.



Annars då....tråkigt väder som sagt just nu. Vi ska på begravning nästa fredag, gammelmomman har somnat in efter att under april månad sakta blivit svagare och svagare. Det är såklart sorgligt, men samtidigt en liten "lättnad". Jag är glad att båda barnen hunnit träffa henne och att hon fick somna in hemma med sina närmaste vid sin sida. Nu har varken jag eller käraste M någon mormor/farmor, morfar eller farfar kvar i livet och bara tanken på det får mitt hjärta att värka lite extra efter min famma som jag stod nära och som är den jag saknar mest..... jag sörjer väldigt mkt att hon som älskade barn/bäbisar inte hann träffa mina barn....


Nu ska det vikas lite tvätt och så vidare så det blir lite mer presentabelt här hemma.  Får besök sedan av vännen J med grabben T.... KUL !!


Ha en bra dag vänner !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards