Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Hanna - 3 juni 2012 16:00


...och det talas om KÖLDREKORD i Jämtland.....gällande juni månad alltså.... Tydligen -6 grader häromnatten i typ Börtnan.... Fy f**n va tråkigt det är !!!! Solen sken ju på oss så stort bara härom helgen och man fick sjysst bränna på bara någon timme ute. Kom igen nu sommar'n - visa dig !!! Dessutom vräker det ner regn nu oxå...   


Nu så. Nu har jag klagat på vädret.


Det rullar på som vanligt. Vi sover (knappt) äter (tråkig och oinspirerad mat) och jobbar (fast det märks inte). Man behöver inte ens läsa mellan raderna för att förstå att....Jag är less !! Jag vill så mkt, både ute och inne....men orkar & hinner ingenting. Tänkte lägga lite energi på mig själv under kommande vecka i hopp om att få tillbaka gnistan....


Innan gnistan försvann hann jag iaf rita, såga till och skruva ihop en odlingslåda i egen design.... Hämtade jord till den igår och ska skaffa lite plant osv i veckan.... Hoppas att det vill växa i den ! Den blev ca 2 kvadratmeter stor....kan nog bli lite jordgubbar och nån enstaka morot eller nåt i den....mest bara för att...


Den minste i familjen har fått smaka gröt nu och det går bättre för varje försök, han var mkt skeptisk till en början. Tänkte bjuda på potatis och morotspuré inom kort oxå - hoppas att han gillar det lika mkt som brorsan gjorde....efter en trevande start blev han ju en HEJARE på att äta och det har varit en fröjd att servera honom käk. Så skönt när det bara flyter på.....


Nu lite fix & trix innan de två största go'knularna kommer hem från skogen.... // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards