Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Hanna - 19 juni 2012 17:32


Jag avskyr ljud. Vill bara ha det TYST TYST TYST !!!!! Känner hur irritationen växer och slår rot i kroppen på mig av alla j*vla ljud hela tiden.....är det inte skrik så är det slammer och spring/hopp/dunk/bonk.....eller ett evigt pratande..... Till slut vill man ju bara (motsägelsefullt nog) SKRIKA rakt ut i ren panik. Det beskriver nog det hela rätt bra - PANIK. Så känns det och man blir ju så trött. Jag har ju varit hemma med barnen bara idag, och visst - det låter en del......men jag reagerar/känner mig som om jag varit mitt i en 4-avdelningsförskola hela dagen. Och mkt låter det inte hemma hos oss..... Jag är nog överkänslig när det gäller ljud.....


Av Hanna - 19 juni 2012 13:23


Min nya (tillfälliga) enhetschef ringde idag. De nya lönerna är satta. Avtalet gav inte så mkt pengar men 700 sköna riksdaler extra hamnar på mitt konto iaf.  Jag fick mer än genomsnittet....JIPPI !! Inte så mkt  mer.....men det känns ändå bra att min braiga avdelnings/enhets-chef hann lämna omdöme och förslag på ny lön åt mig innan hon slutade. När jag börjar igen får jag ny chef...igen...eftersom jag då officiellt byter avdelning.... Han är oxå bra så det känns helt ok.


Bara ett halvår kvar tills jag börjar jobba igen.... GAAAHH !! Kul men gruvsamt.


Ska fira med en kopp pulverkaffe. Inte bäbisgröt....eller hur det nu va..... Tjohej !! // H 



Av Hanna - 19 juni 2012 11:28


Igår var ju vädret faktiskt riktigt bra men idag är det trist och kallt igen. Helgen var oxå hyfsad när jag tänker efter, vi var hemma hela helgen och fick en del gjort. Lilla E lekte med granntjejen och var sådär go' & glad som han inte varit på ett tag. Skönt !!


Utvecklingssamtalet i torsdags gick bra och sommarfesten var kall & blåsig. Men barnen sjöng fint !


Imorse kom jag på mig själv med att stå och röra ihop kaffepulver & vatten i Mini E's grötskål....eeeeh....rätt så trött mamma då. Ren tur att jag inte försökte mata honom med den svarta sörjan som blev....


Annars inte mkt nytt. Tiden går för fort helt enkelt. Nu ska jag fixa lunch till mig & storgrabben. Hej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards