Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Hanna - 2 augusti 2012 08:23


Idag bär det troligtvis av hemåt igen. Ska bli skönt att komma hem till sitt eget - borta bra men hemma bäst helt enkelt. När barnen stökar på är det även lite jobbigt att vara på vift. Man vill ju liksom inte vända upp & ner på nån annans hus.... Men vi har haft det trevligt och det har varit en bra vecka, absolut !


Mini E har börjat äta riktigt bra, gröt till frukost och så provar vi oss fram med "mat" till lunch oxå. Inga mängder får han i sig så vi får stö' på ersättningen, men det är ju ok. Amningen är det finito med. Jag började ju trappa ner för ett par veckor sedan, kände att jag inte riktigt hade energi till mig själv ens en gång och då var det kämpigt att räcka till.....nu sista veckan har jag bara ammat en gång per dag ungefär....men de två sista mornarna har han inte velat äta hos mig, inte ens för myset.....så nu är det flaska och riktigt käk som gäller. Blev lite snöpligt och snabbt amningsslut, men samtidigt rätt skönt att få sin egen kropp tillbaka helt och hållet. Det verkar iaf som om nedtrappningen gick i lagom takt för jag har inga bekymmer alls, det känns knappt att jag slutat.... Känns lite som en milstolpe. Jag har ammat klart. För evigt ? Det vet vi inte......framtiden får visa på det.   


Nu ska vi käka frukost. Ha en bra dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards