Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Ensam hemma....

Av Hanna - 8 januari 2014 19:55


Jobb igen då & vardag för mig åtminstone. Man & barn är lediga. De är i skogen och jobbar den här veckan. Jag är ensam hemma för tredje kvällen i rad nu, både mkt skönt och mkt ensamt. Jag passar på att vila och pyssla med småsaker som man behöver lite lugn till. Njuter & Saknar på samma gång. Imorgon kommer de hem iaf. Ska bli mysigt. 


I helgen fyllde Mini E 2 år. Det firades med paket och tårta. Kameran glömdes bort på själva dagen men lite kort blev tagna på morgonen med mobilen iaf och sedan dagen efter när morfar kom och grattade. Många bra paket och en mkt glad storkille ! Tack alla som uppvaktat & skickat grattishälsningar !


På jobbet är det full hets för mig. Ska hinna fakturera en jäkla massa grejor och så vidare innan jag blir sjukskriven. På måndag morgon kl 7.30 sätter de kniven i mig. Hehe...eller iaf i min fot. Lite nervöst är det men eftersom det inte är nåt direkt jätteingrepp så kommer det nog gå smidigt och snabbt. Sen hoppas jag att läkningen går riktigt fort och bra !! Vill va i ordning tills man ska ut och åka skoter framåt vårvintern, men skoterskorna ska väl ändå passa utan större problem !?!?! 


På lördag kommer en fin vän och ger mig privat fotvård så att utgångsläget är det bästa möjliga innan gipset ska på. Efter 5 veckor i paket är ju inte foten så fräsch....skönt om man åtminstone vet att den var fräsch en gång i tiden.... Efter det ska vi nog gå ut och äta och mammalyxa lite båda två !! Gött att ha det att se fram emot !! 


Igår sprutade vi ut lösull på vinden i garaget. Äntligen stämde det så både vi och kompisen D hade tid & att det stämde med andra jobb av samma slag för honom. Det va ett jäkla lass han kom med, många säckar med isolering och så förstås själva mackapären som sköter sprutandet. Men nu är det gjort och det är bra. Ännu en sak att bocka av på listan. Sweet. 


Ikväll blir det soffhäng för mig. Har ont i huvudet och fryser. Trötthet. Eldar i kaminen och ska krypa in under filten. Ha en mysig kväll !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards