Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Onsdag.

Av Hanna - 15 januari 2014 09:40


Detta är min tredje dag som sjukskriven, om man räknar med operationsdagen. Jag är redan less !! Tiden går supersakta och jag har ont. Hade visserligen inte räknat med så mkt annat, men ändå. Jag brukar ju ändå kunna sova mkt, är ju alltid trött. Men nu när jag måste ligga på rygg med foten högt - nä då sover jag dåligt. Hade ju beställt böcker, de kom igår. Men jag är inte pepp på att läsa tjejböcker nu. Beställde bara såna eftersom ingen av de deckare jag väntar på kommit ut ännu. Hade nog passat bättre med lite mord ändå. Så nu har jag alltså dragit igång datorn i hopp om att den ska sysselsätta bättre. Om inte annat så lägger jag ju några minuter på att skriva ett klago-inlägg här. Bryter mitt nyårslöfte redan. Ha !!


Ska sluta klaga och börja agera. Hade ju problem att formulera löftet, och till slut gav jag upp och så får det vara så. Kort och gott. Men min tanke är alltså att i stort och smått försöka bli bättre på att ta tag i grejor som stör mig eller som jag inte är nöjd med. Det har varit för mkt snack och för lite verkstad här hemma ett tag. 2014 ska bli ett bra år !! 

 

Snart kommer sotaren. Det blir bra. När han är färdig ska jag elda !! Det har ju varit rejält kallväder nu i några dagar så man saknar att kunna fjutta på en brasa från morgonen. Brasan är ganska bra sällskap faktiskt.


Men först ska jag skutta iväg och hämta mjölk till mitt kaffe. // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards