Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Smootihie

Av Hanna - 29 augusti 2014 07:12


Jag kämpar för att få till det bra med maten. Mitt matslarv leder till att jag äter för lite med för långa mellanrum emellan. Dessutom äter jag fel. Resultatet blir ju att man framåt kvällen är hungrig och tar en macka......eller så äter man inte alls på ett halvt dygn. Inte bra. Och jag med min kroppstyp och nuvarande dåliga form på alla plan lägger på mig av detta slarviga sätt att äta och leva. Min man och och funkar så olika - när vi stressar, sover lite, äter på dåliga tider och jobbar mkt. Då går han ner i vikt. För mig är det tvärtom. Inget av det är bra. Dock så äter vi hyfsat varierat och är noga med grönsaker. Så MATEN är det inget större fel på egentligen, det är mer mellanmålen och tiderna som inte är ok.


Nu har jag iaf börjat dricka smoothie's på mornarna. Jag mixar hemma och tar med till jobbet. Funkar bra och jag håller mig hyfsat mätt fram till lunch. Idag har jag mixat banan, jordgubbar, avocado & havregryn. För att få det drickbart blandar jag med havremjölk. Just idag provade jag med ICA's Solhavre Choklad som mannen köpte hem igår.  Helt ok ! Det som blir över brukar jag frysa in i barnens glassformar och vips så har vi bra mellisar i glassform. Letar recept på goda GRÖNA smoothies, men de jag provat hittills har inte varit goda - men säkert väldigt nyttiga.


De ingredienser jag hittills laborerat med (och blandat på olika sätt) är :

* Yoghurt

* Solhavre (naturell, vanilj och choklad)

* Banan

* Kiwi

* Mango

* Hallon

* Jordgubbar

* Avocado

* Morotsjuice

* Krossade linfrön

* Havregryn


Behöver alla tips jag kan få på mera mättande ingredienser samt även på andra typer av mellanmål som är bra och nyttiga !


Snart helg ! Det gör ju inget. // H


 
 
Bettan

Bettan

29 juni 2015 10:48

Babyspenat, banan, mango, kiwi och vatten till önskad konsistens - kanongott!

http://www.bergerud.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards