Alla inlägg den 8 november 2010

...

Av Hanna - 8 november 2010 20:16


Hann med en del i helgen. Pappa kom på besök från fre-lör. Vi åt god mat och hade det mysigt på fre kväll. Kikade på Idol till min fars stora glädje....*hi hi hi*


Började lördagen med lite morronmys  & go'frukost. Åkte sen & kollade på huset och vår (numera) fint planerade tomt.  (grävar-Janne fixade den i veckan, så nu kan det få snöa över bäst det vill)   Innan pappa åkte hem käkade vi MAX-middag, och Lilla E fick härja lite i lekhörnan där. Svettigt för föräldrarna ! Tog sedan en sväng till kyrkogården och tände ljus hos Farmor Anna och hos vännen Rickard. Gick runt och tittade på alla ljus som lyste fint. Mkt stämningsfullt var det och man blir lite sorgsen samtidigt som man  blir glad över att det är så många som tänder ljus och minns sina kära. Men kallt var det ! Åkte hem och mös ner oss i soffan, fick besök av M's kusin Jocke oxå. Kollade på en märklig skräckfilm och somnade alla 3.  Det var den lörda'n det !


Utöver det har vi städat, städat, städat och städat i huset. Sågspån, damm från gipsskivorna, rester efter elektrikern, skruvar, spikar och annat byggskrot var ÖVERALLT och HUR MKT SOM HELST ! Vi har plockat/sorterat det större skräpet och använt gummiskrapa, sop, skyffel och grovdammsugare för att få ihop den dammiga & spåniga skiten... Käraste M körde iväg en full släpvagn med skräp idag och mer kommer det ju bli. Jeezez. Just nu håller de på med innertaket. Vardagsrum, hall samt två av de mindre sovrummen är klara så med lite tur sitter taket i hela huset innan veckan är slut. Snart är det alltså dags att spackla alla väggar samt de 100 000 skruvhålen i taket. Kommer få nackspärr på kuppen !!! Spacklingen med remsor mellan gipsskivorna kommer vi ta hjälp med, annars blir vi inte klara fort nog....sen ska det tapetseras. Hoppas leveransen med all färg, tapeter, spackel och annat kommer snart så vi har det på plats när vi ska sätta igång. Tiden fram till jul kommer vara helt fulltecknad, det är ett som är säkert ! Men sen ska vi njuta !   


Lilla E var då rolig i morse kl 04.00 när han kom tassande och frågade om han fick ligga i vår säng....


-Mamma, får jag sova din säng jag ?

-Ja kom du...

**hjälper honom upp och lägger honom i mitten varpå han snurrar 3 varv**

-Men ligg still och sov om du ska ligga här....

-Men mamma, jag har inget täcke !!

-Här, du får av mig.

-Ooookej....

**Klappar mig på kinden och somnar på stört !**

 

Det är svårt att få fram hur rolig han lät, men först lite arg nästan att han inte hade nåt täcke (det hade han ju snurrat av sig) och sen hur cool som helst när han får täcket igen. Klappen på kinden var den mjukaste han gett mig på länge. Jag sov SÅ gott den sista timmen innan klockan ringde....  


Nu blir det lite CSI och mys under filten. Var ute på 40 min promenad efter middagen och kylan sitter i fortfarande. Har inte vant mig ännu. Brr....


Go'kväll !! // H

 


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards