Alla inlägg den 16 november 2010

Av Hanna - 16 november 2010 20:07


...i min ensamhet. Eller egentligen är jag inte ensam hemma eftersom Lilla E ligger uppe och sover... Jag kikar på Äntligen Hemma och dricker thé, fryser som en liten hund. Har nog nåt vajsing på G i kroppen, känner mig konstig och ena ögat är lite lurigt. Är det samma skit som jag haft de 2 senaste jularna så kommer det inte bli kul....Sist började det med allmän krasslighet och sen så kom en ful svullnad kring ögat smygande. Innan det vände var det ju helt igenmurat och jag blev hemma från jobbet i en vecka, fick undersöka ögat och äta medicin. Blä blä blä ! Håll tummarna att jag klarar mig bättre i år !! I vilket fall klarar jag ju julen om det bryter ut nu så NÅT bra kan man ju hitta i eländet iaf.


Var bort till huset idag och nu har det äntligen hänt lite grejor ! Känns som om det stått still ett tag.... Innertaket är klart. Taklister sitter uppe till 90 % och golv ligger i 2 ½ rum. Fin ekparkett som vi måste vara NOGA att skydda nu när vi ska tapetsera och greja... De har salat in fönsterfodren och satt fönsterbrädor. Badrummen och tvättstugan har flytspacklats inför klinkerläggningen. De har även sågat ur för spotlightsen som är infällda i vardagsrumsfönstren. Grävar-Janne har grusat upp lite mer framför huset och ska (efter att M flyttat på lite skrot såsom pallar och överblivna takpannor) fixa det sista i morgon. Min kära sambo är borta där nu och grejar på tomten i kyla och mörker ! Han är bara bäst.   Det blir lite typiskt manligt/kvinnligt nu när vi måste greja på kvällstid. En av oss måste ju vara hemma med den lille och dessutom är det bra om den som är vid huset är lite stark och även bilburen då det blir mkt skräp som ska lastas på släpvagnen. Så just nu sköter jag det gamla hemmet och M det nya. Vi jobbar på 2 fronter !


Nu ska diskmaskinen tömmas och tvätten vikas. Hej & Hå ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards