Direktlänk till inlägg 16 april 2012

BVC-dags !

Av Hanna - 16 april 2012 09:33


Idag bär det av mot BVC efter lunch, den lille ska vägas, mätas och få sprutor. Hoppas det går lika bra för honom som det gick för storebror som knappt sa PIP ens en gång när de stack honom....lite feber & gniss blev det på kvällarna efter vaccinationerna vill jag minnas men inte så farligt ändå. Håller mina mammatummar !


Helgen blev toppenbra. Mannen kom ju till oss på fre kväll, vi hade en mysig kväll hemma hos mamma. Dagen efter packade vi ihop alla grejor som jag & barnen spritt ut och sen tog vi en liten roadtrip i Ström....ha ha....vi åkte först på Dollar och shoppade lite ditt & datt. Sen åkte vi ut på Öhn, kollade in mitt barndomshem och sen blev det en raggarrunda på Näsviken - jisses vad man minns en del saker väl medan man totalt glömt andra (vilka som bodde vart på Wilson osv....) Det var så roligt att få berätta och minnas sånt som man upplevt som barn/tonåring. Rullade sen hem mot Ö-sund igen och väl hemma lagade vi till en kalasgod skavgryta på kött som vi fick med oss från mammas frysbox ( fick flera stekar, grytbitar och lite färs - räddande änglar för oss som inte har nåt kött kvar sen frysen kajkade i julas). Efter middagen och lite annat stök bäddade vi ner barnen i varsin vagn ( Lilla E fick sitta med sovsäck i CityMicron, blev jättemysigt) och gick en promenad om ca 1 ½ h. Lite väl sent kanske, men så skönt !! När vi kom hem igen sov barnen vidare och vi kikade lite på film innan vi knoppade in vi med. Det bästa med att ta en promenad kl 20.00 på kvällen var att vi på så sätt fick Mini E somna bra och sova en längre stund före midnatt, han ville ju äta en gång till efter att vi varit hemma nån timme....men kanske kan det vara ett sätt att hjälpa honom in i en annan rytm ? Hur som helst så var det så härligt att gå så länge & bara prata istället för att dega i soffan och tom-glo på TV..... För oss som känner att vi knappt hinner med VARANN och vår relation var det en mkt bra grej iaf.....och för mig som behöver komma i lite bättre form var det ju en bonus oxå....  


Söndagen var underbar ! Solen sken och vi var ute hela dagen. Spikade lite på garaget och mådde gott. Hade besök av lillfaster och kusin JJ som hantlangade lite virke och lekte med Lilla E så vi kunde få klart det vi hade tänkt hinna med. Det var en trött men mkt nöjd familj som gjorde rätt så tidig kväll sedan.


Imorse var jag pigg och klev upp samtidigt som mannen, kokade mig en balja té och satte mig med en bok och lyxade en stund. Minstingen sov till kl 8 (vaknade för mat kl 06.00 och somnade om)  och den större roade sig själv. Lugn och skön morgon. Har hunnit med att vika tvätt, plocka ur diskmaskinen, fylla tvättmaskinen och så vidare redan och även planerat för middagen. Känner mig på G !! Pigg och glad !



Om allt går väl på BVC och humöret fortfarande är gott så tar vi nog bussen och gör en liten utflykt på eftermiddagen. Jag behöver köpa ett par snickarbrallor och även vanliga byxor - men om det är möjligt att prova/shoppa kläder till sig själv med båda barnen i släptåg återstår att se.....


Ha en bra dag vänner ! Hör av er om ni är kaffe- & sällskapssugna, jag är på hugget att hitta på saker i veckan !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards