Alla inlägg den 13 april 2012

Av Hanna - 13 april 2012 16:36


...är han här. Mannen i mitt liv. På väg från stan hit i detta nu, framme om ca 30 minuter. Lovely !


Barnen och jag är ensamma i mammas hus nu, de åkte upp till stugan alldeles nyss. Vet inte ännu hur länge vi stannar här, men det är troligt att vi lånar huset och agerar hundvakter åtminstone tills imorrn. Softar, det är ju som lättare att göra det när man inte är hemma bland sitt eget (som jag visserligen saknar) stök. Ikväll vill jag bara mysa med alla pojkarna mina !


Åt supergod kyckling till middag nyss. La bara filéer i en ugnsform och hällde över en blandning av grädde, creme fraiche, soya och Sambal Oelek. Cirkus 50 minuter i ugnen. Ris och sallad till. Sjukt enkelt och hur gott som helst ! Blev inte så snyggt dock, en brun sås bara.....men men....så kan det bli ibland. Testa vetja ! (3 dl grädde, 2 dl creme fraiche, ½ dl soya och 1 tsk Sambal blandas och hälles över 700-800 gram kyckllingfiléer. 175 grader i ca 50 min ) Filéerna var frusna när jag la dem i formen, har man färska/tinade så behöver man nog inte köra så länge....


Nu ska jag kolla till barnen...så himla tyst blev det..... Tjing ! // H

Av Hanna - 13 april 2012 07:23


Det är ju roligt nästan jämt. Storkillen somnade hur fint som helst vid 19.30 igår, men den lille mannen VÄGRADE sova förrän efter midnatt. Provade att lägga honom vid 20-tiden efter att han ätit och dessutom hade han varit vaken ett bra tag.....men nä. Nytt försök kl 22.....då la vi oss tillsammans. Nä. Skriker och blir helt stissig när han måste ligga i sovrummet. Höll på i drygt 2 timmar, ammade, vaggade, bar, nynnade och hade mig..... Till slut somnade han medan han åt och sov då från 00.15 typ till kl 06.00 då han snabbåt lite och somnade om..... Han lär väl sova till 9-rycket eller nåt..... Det är svårt att få till nån bra sömn för en annan när det blir så här....vid 2-tiden i natt kom den större killen och kröp ner i min säng och kl 05.38 ville han kliva upp.....*gäääsp*


Googlade lite igår på dygnsrytm för 3-månadersbäbisar i hopp om att få lite tips, men det verkar som att det bara är att följa den lilles rytm och hoppas att den går till sig. Känns inte så lätt nu när vi går mot ljusare tider och det inte blir nån skillnad på natt & dag.... Läste även om att man kan försöka hjälpa dem på traven genom att förskjuta rutinerna lite för var dag..... Jag har ju försökt med det, men han somnar ju där han är när han behöver sova och det är oxå lite meckigt - för då blir det bara kortsovning lite här och där i stället för kanske 2 längre sovpass som jag skulle önska..... Nån som har nåt bra tips ? Ska gå tillbaka i bloggen och läsa hur vi hade det när Lilla E var 3 månader drygt.....känns som att jag inte minns så bra (förutom att han oxå var en nattsuddare en period) och att jag kanske har lite "bråttom" att få till rutinerna nu....men det känns ännu viktigare nu då vi  har 2 barn och man verkligen behöver vila och egentid för att palla med. Det är ju en övergående period och Mini E  kommer alldeles säkert komma i fas han med.....men när !?   


Tur att det finns kaffe och bolibompa.


Det ska bli skönt att komma hem igen till sin egen säng och sina egna grejor. Hoppas att jag orkar hitta på lite skojiga saker till veckan, kanske en sväng till ÖF och Babyöppet på onsdag. Promenader ska jag ta iaf, så vädret får gärna vara bra. Kanske en sväng in på stan och lite fönstershopping.... Kanske bjuder jag in mig själv på kaffe hos någon god vän !?   


Beach 2012 närmar sig. Huga. Har inte alls kommit igång som jag planerade efter graviditeten, men nu får det vara nog ! Ska man slippa gå i badrock i sommar så är det som dags att skärpa sig. Tyvärr känns det som att en PT och en sån mirakelkroppsstrumpa från TV-shop skulle behövas för att jag ens skulle överväga bikini/baddräkt......




Kilona är borta, men vad f**n hände med resten !? 

  


Dags för ännu en kaffekopp. (googlade även kaffe+amning igår....men enligt vad jag kunde hitta så ska min kaffekonsumtion inte ha någon betydelse för barnets sömn/dygnsrytm. Tur det, för jag är addicted). Ha en bra dag. // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards