Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Att vara snäll mot sig själv...

Av Hanna - 19 april 2012 11:09


Ja det är väl nåt som man ofta glömmer bort i all villervalla som kallas vardag. Jag har varit snäll mot mig själv idag. Tog en längre promenad och rensade huvet på all skit som jag grubblar över. Kom hem och kokade en stor kopp kaffe och la mig på soffan med min nyaste bok (Vinteräpplen som jag fick av mannen i påskägg ).....läste en stund och sedan ställde jag timern på telefonen.....slumrade i 30 minuter.... Underbart skönt och lyxigt. Den lille sov i vagnen på bron under tiden ( babyvakten, vilken jäkla bra uppfinning det är !! ) Han vaknade strax efter mig och har nu ätit och fått ny blöja och en dos bus....han skrattar ju så underbart nu så man kan inte låta bli att kittla och pussa upp honom ordentligt. Han har övergått till att gymma och jag ska ta itu med lite tråk....men efter en lyxig förmiddag känns det helt ok. Igår kväll tog jag dessutom en rejäl långdusch och mådde gott med mina Strawberry-produkter från Body Shop. Skrubbade och smorde - det gjorde oxå gott för mammatröttisen i mig. Luktar ljuvligt !!


Vad gör du för att vara snäll mot dig själv ?


Njuter även av vetskapen att vi om några timmar går på helg allihopa - dessa lediga fredagar gör underverk ! Vet inte vad helgen kommer erbjuda, men det är inte så noga. Hoppas som vanligt på finväder och kanske grillpremiär då !?


Ha en bra dag vänner !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards