Alla inlägg under augusti 2012

Av Hanna - 28 augusti 2012 09:17


Lilla E var verkligen taggad i morse. Kl 07.00 frågade han om vi inte skulle gå snart.... 2 timmars väntan senare studsade han iväg ! Alla kompisarna blev jätteglada & jag fick en snabb puss innan han anslöt till dem.

Äntligen förskola igen !



Av Hanna - 27 augusti 2012 12:01


Mitt minsta hjärta har äntligen börjat tycka att det är ok att sitta & lalla på lite själv. Skönt & roligt för alla parter. Fortfarande ganska vingligt, men det går bättre & bättre !


Han kommunicerar till stor del med hjälp av "dada" , "gaga" & nåt som låter som "titta". Han vet även att han ser tokrolig ut när han "tittar under lugg" på en & lägger alla sina hakor mot bröstet....så det tricket kör han ofta !



Av Hanna - 26 augusti 2012 22:10


Imorrn är det måndag. På riktigt. Vardagen är åter, och nu känns det som om den kommer vara för evigt. *suck*

Men det blir nog bra, förskolan börjar ju oxå & det kommer göra Lilla E gott. Tio veckor hemma med morsan & brorsan är ganska länge !! Blir skönt för mig oxå att kunna ta ut svängarna lite mer. Men samtidigt så känns det förjävligt - jag orkar inte rodda vardagen känns det som....

För att lyfta nåt positivt så kan jag berätta att vi haft surströmmingsskiva med grannarna. Den var mkt rolig & trevlig ! God mat, gott vin & gott sällskap !!

Idag var vi på folkrace, det regnade (som alltid när vi är på det). Blöta & kalla åkte vi & hälsade på svägerskan efteråt för en kaffeskvätt & lite surr. Sen hem - har bara slappat sen vi kom hem. Aningens tröga i kolan idag....mkt gott vin drack vi igår...  

Nu ska jag lägga mig & läsa. Fick en ny bok av min karl igår, den 9e av Mari Jungstedt. Tack fina du ! // H

Av Hanna - 24 augusti 2012 11:06


Lilla E på tivoli, Mini E & mamma myser & en fin bild från Stekenjokk.






Tivoli


mys  


Stekenjokk  



Av Hanna - 24 augusti 2012 11:01


...vaknar man med oladdat batteri. Fy så trist. Man bara önskar att man fick strunta i allt & bara somna om. Hade iaf tur idag, efter frukost tog mannen med sig barnen ut så jag får va inne & sunka på ett tag. Dricka lite kaffe, läsa tidningen & förhoppningsvis piggna till. Deppiga dåliga dag - go away !

Det blev ingen IKEA-tripp tyvärr . Vi har fått skjuta upp det litegrann, får hoppas att vi hittar en lucka relativt snart. För min del ser det dock svårt ut den närmsta tiden. Mannen har inventering på jobbet, jakt 2 fredagar i rad (samt typ alla lördagar) & dessutom inte garanterade lediga fredagar efter det. Livspusslet strikes again !

Nu ska jag gå igenom tidningen igen & dricka sista kaffet. Sen är det väl bara att rycka upp sig & gå ut till garaget. Håller på med innertak o.likn - blir jättebra men det är slitigt. //H



Av Hanna - 22 augusti 2012 09:06

Av Hanna - 20 augusti 2012 08:43


...och första dagen på sista sommarlovsveckan. Mannen är ledig med oss hela veckan och vi är hos mamma just nu. Semestersvängen blev lite förlängd, åkte från Lycksele över Stekenjokk till Jorm/Blåsjöfallet där snälla kusinen med familj bjöd på både mat och husrum. Tack för det ! Sedan vidare till Strömsund där det blev ännu en övernattning, men i dag måste vi hem igen då det är skjutning inför jakten som gäller i afton. Ska bli skönt att komma hem efter några härliga dagar på vift ! Hotell- & djurparksvistelsen var jättebra, vi har mått gott och haft roligt. Bilder kanske kommer sen då....


Om allt klaffar i veckan så blir det en sväng till IKEA/Birsta med god vän på fredag. Mammor på rymmen ! Hi hi.... Ska bli roligt och skönt att komma iväg på en barnfri shoppingsväng, få surra och bara vara. Håller alla tummar för att det kan bli av !


Annars. Inte så mkt....


Men jo.....familjens minsting kan nästan sitta nu !! Han har ju tagit det väldigt lugnt med den motoriska delen av utvecklingen (han rullar inte, sitter inte själv & står inte på alla fyra eller nåt annat som hans brorsa kunde vid samma ålder) Men nu börjar alltså fri-sittandet vara på gång ! Äntligen ! Han kommer bli så mkt mer nöjd då än att bara ligga på rygg. Kul för honom framför allt, men även då för oss som kanske får höra lite mindre av hans missnöjesmorrande...  Tänderna tränger fram allt mer och känns väldigt tydligt nu - vassa är de ! Med maten går det väl sådär, han äter små portioner av maten medan gröt, välling och ersättning går som en dans. Ska ta tag i barnmatlagningen nu när storebrorsan börjar på fsk igen..... Börjar inse att jag har MYCKET att ta tag i då....ha ha...skjutit upp en del saker tror jag bestämt att jag gjort under sommarlovet.....Oooops....


Nu ska jag fika lite med grabbarna. De sov till kl 8 medan jag steg upp kl 6 - galet ont i magen har jag haft hela natten så då gav jag upp. Gick inte att ligga längre. Typiskt när man hade kunnat få sova ett tag till.....


Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 16 augusti 2012 13:55


Nu åker vi på semester !


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards