Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Hanna - 5 oktober 2012 21:50


Hänger i soffan med ett glas rött. Barnen sover & gubben är på AW. Tyst & lugnt. Njuter.

Väskan är packad & jag laddad. Ladies Night - here we come !! Snart sova så man är utvilad ! Godnatt ! //H



Av Hanna - 5 oktober 2012 12:56


.....att säga att jag nu har hittat en outfit till helgen som känns BRA. Blev mkt svart och så lite blingbling på det. Känns som ett säkert kort och jag kände mig bekväm i dem oxå. Skönt !!


Dessutom har jag fått tid på Öron den 26/10. Känns bra att komma vidare och kanske lite närmare ett svar på vad som plågar mitt lilla huvud.


Kan ju även tillägga att jag har seriösa planer på att börja mitt nya liv på måndag....för fy huuun vad ett par veckors stress & dålig kost sätter sina spår. Bluärk. Är mkt medveten om att det inte alls är första gången jag säger att jag ska....det är säkert inte heller sista....men nåt måste göras (igen) !!   


Hej Hopp !! //H

Av Hanna - 5 oktober 2012 11:59


Nu så. Datorn startad och kaffekoppen fylld. Tänkte försöka mig på att skriva ett lite mer utförligt inlägg om den senaste tiden. Inser att jag nästan inte kommer ihåg när allt hänt.... så det får bli en punktlista i vanlig ordning. Det började väl förra måndan...så efter den här helgen sätter vi punkt för 2 veckors HETS. Det har ju varit roliga saker till stor del, och det mesta har ju varit valfritt....men det känner ändå på en trött mamma....


  • Brorsan kom och bodde ett par dagar då han skulle greja inför uppkörning till CE-kortet.
  • Flera vändor in på stan för att lösa klädpaniken inför Ladies Night. Jag är hopplös !
  • Shopping och stök inför Lilla E's födelsedag.
  • Pappa & Susanne kom och bodde en natt.
  • Tårtkalas lör morgon med moffa då....(Tårta nr 1 här hemma)
  • Mannen och Moffa micklade med monteringen av garageporten HELA lördagen, det gick inte så fort men är iaf påbörjat. Jag städade hela huset och hade barnen runt benen hela dan. Inte den ultimata uppladdningen för fest....
  • Kvartersfest på lör kväll....blev trots den kassa uppladdningen hur kul som helst, kom hem kl 04.00
  • Barnkalas på sön. Tjohej ! Lyckat för barnen, tungt för bakispäronen....(Tårta nr 2 här hemma)
  • Brorsan kom och övernattade igen.
  • Uppvaktning av svägerskan på måndagen, (tårta IGEN !!)
  • Tacos & Tårta för 8 vuxna och 4 barn på tisdagen då det var födelsedag på riktigt. PUST ! (Tårta nr 3 här hemma)
  • In på stan IGEN för byte av den tänkta Ladies Night-outfiten. Kändes helt fel med den jag hade skaffat.
  • BVC för tillväxtkontroll av Mini E (9 kg & 71 cm på sin 9månadersdag)

Förutom detta har det varit stök & bök med mitt mående, jag mår ju illa som en kalv - speciellt på kvällarna. Mitt öra susar och stundtals så dånar det så tårarna sprutar - vilket i sin tur leder till att det pulserar ännu värre. Barnen har blivit förkylda, och med det kommer ju lite stökigare nätter....*gäsp*


Men....det finns saker som puffar upp en när det är tungt oxå, de ska vi inte glömma !!! 


  • Vänner som tittar in spontant eller med lite förbokning. Kaffe och surr är bra medicin !! Mina räddare i nöden !!
  • En sambo som helt utan knussel både låter mig ta en powernap när det är akutbehov, och som smörjer mina fötter när man landar i soffan efter en lång dag med inomhusspringtröttatungafötter.
  • Go'a grannar som är glada när man ses ute, och som ibland skickar sms med några peppande & värmande ord.
  • Familj och vänner som uppvaktar det käraste man har och gör honom lycklig !
  • Bokade supermammalyxgrejor som gör att man stånkar vidare och inte kan låta bli att le bara vid tanken. Ladies Night, hotellboende och lite shopping med fina tjejor är ett ypperligt exempel på det. Imorrn drar vi !!! *gilla*

 Nu ska jag börja se över min packning till helgen. Hoppas ni mår bra ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards