Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Hanna - 21 oktober 2012 09:51


Jag låg på soffan hela kvällen, satte mig upp för att äta middagen, och sen slängde jag mig ner igen. Jättegoda varma svampmackor. Kollade Sherlock Holmes men somnade såklart innan den var slut, synd för den var bra tyckte jag.


Idag fick jag lite sovis, mannen steg upp med barnen. När jag vaknade till liv var brasan igång och frukosten serverades på en puff framför kaminen. LYXIGT ! Jag känner mig lite piggare idag och ska nog orka ignorera huvudbesvären så pass att vi kan ta oss ut på lite shopping. Födelsedagspresent till lillfaster ska fixas och det ska bli så kul ! Jag har nämligen en specialare på G, så vi ska inte shoppa så mkt egentligen - bara fixa några delar som saknas för att jag ska kunna pyssla ihop de tänkta presenterna.


Annars !? Det är vitt ute, har snöat som tusan i natt. Mkt fint. Ljust som attans. Det behövde iaf jag idag för att orka komma igång. Får väl se hur länge den ligger den här gången.


Ni som har kamin hemma - har ni någon fläkt eller annat som hjälper till att sprida värmen i huset ? Vår kamin står ju i vardagsrummet och där blir det ju galet varmt, nästan lite FÖR varmt ibland. Vi funderar på hur vi skulle kunna få värmen att sprida sig bättre så att vi får mer glädje av den i resten av huset. Har kollat på såna termostatstyrda värmetransportörer som man sätter i väggar, olika typer av fläktar som man sätter i kaminen och även vanliga fläktar (golv- & takmodeller). Men vi kan liksom inte bestämma oss.....ha ha ha...som vanligt. Så alla tips och erfarenheter emottages tacksamt !!


Nu ska jag ta och fixa till mig lite i skallen och även byta till nåt lite mer anständigt i klädväg så jag är redo sen när vi ska iväg. Ha en fin söndag vänner !! // H


Mini E  

 Mini E på glatt humör leker med klossar hos farmor och farfar.

Bilder · Bilder · Helg · Helg · Kärlek

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards