Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Tavegyl !

Av Hanna - 21 februari 2013 12:22


Vi fick igår Tavegyl i flytande form utskrivet till vår lille pricknisse. Han fick första dosen igår kväll och det funkade klockrent ! Han blev lugn och harmonisk, sov som en stock hela natten. Ett par gånger vaknade han till och man fick gå dit och ge honom nappen, men han SKREK ingenting. Halleluja ! Så nog har det varit klåda som varit bekymret. Så skönt för både honom och oss att äntligen få sova som folk ! Man känner sig som en helt annan människa idag. Hoppas att det funkar lika bra inatt !!


På jobbet jag har jag äntligen kommit lite framåt, haft lite mer konkreta saker att jobba med och det gillar jag. Mycket avtal att jobba med och skicka för inskrivning. Rätt mkt bygglov och detaljplaner att administrera och det är oxå ok. Har betalat ut mitt första egna ärende (sen jag kom till baka) gällande markintrång och det var heller ingen större fara. Så när det gäller de dagliga rutinerna känner jag mig med på banan. Men det är värre med de stora högarna med jättegamla avtal som man inte vet riktigt vad man ska göra med - är det giltiga underskrifter nu när de är så gamla, har fastigheterna bytt ägare och har vi gjort ytterligare intrång på marken sedan avtalet skrevs ? Projekteringskartorna och verkligheten (inmätta ledningar)  skiljer sig ganska ofta åt och då måste man rodda med det. Man lär sig nåt nytt hela tiden kan man lugnt säga iaf.


Imorgon har jag ansökt om semester, ifall det blir så att vi ska dra iväg och byta bil då. Men nu känner vi oss tveksamma till den affären, så kanske ska jag jobba iaf. Beroende på hur det går idag så lutar jag åt att ta en ledig dag i vilket fall som helst. Känner att jag missar så mkt hemma nu när jag jobbar & är så förbenat trött hela tiden, så det skulle vara mkt trevligt. Får se vad chefen säger oxå, han har inte godkänt semestern än heller....haha... Blir det jobb så blir det nog inte heldag iaf. Helglängtan är massiv !


Nähä, om man skulle ta och avsluta lunchen och återgå till allvaret då kanske. Skulle vara skönt att få iväg lite brev och avtal till markägarna så man får rent på skrivbordet - den känslan går inte av för hackor !! :) Ha en bra dag !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards