Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Varannan kväll....

Av Hanna - 23 februari 2013 21:59


...får vi lugn & ro som det verkar. Igår sov den lille från 19.30 och hela natten igenom förutom några gånger då han gnällde till och behövde få snuttefilt och napp. SKÖNT !


Imorse åkte vi ut till farmor & farfar. Lämnade Mini E där, lånade skotern och åkte till Fåker på Familjedag med skotervisning/provkörning. KUL ! Den större grabben var ju med och han fick även provköra miniskoter på bana. Det gick jättebra och han var jätteduktig ! Var lite orolig att han skulle ha svårt att sköta sig, men han höll sig på banan och körde som en storkille. Han vill nu köpa en egen skoter och börja tävla säger han. Vi har ju varit på skotertävlingar och kollat på barn-race så det är nog därifrån han fått sin inspiration. Kanske att man kan hyra en liten skoter nån helg och låta honom köra lite mer iaf, sen hur det blir med tävlande och annat....haha....det får vi väl se. :)


Det har rasat från taket idag, mannen är ute och skottar bort det värsta på framsidan nu. Tungt och jobbigt som f**n, men samtidigt ett tecken på att det varit lite finväder. Takdropp såg jag förra veckan och det var en härlig syn. Vintern är ju en härlig årstid, men samtidigt underbart att våren är inom räckhåll !


Imorgon tänkte jag försöka ta mig ut på en promenad eller kanske en skidtur på morgonen. Lovar inget men det vore ju skönt !? Det gnager mig att jag inte kommit igång ännu med tanke på tjejmilen, men mest för att jag känner mig så jäkla o-fit !! Beach2013 är just nu inte att tänka på och så vill man ju inte ha det. Shit att det ska vara så svårt att ta sig i kragen och bara GÖRA'T !?!?! Stora disciplin-issues för den här mamman..... :(


Nu ska jag ta en snabbdusch och hoppa ur understället och i pyjamas istället. Försöka sova så man pallar en motionsrunda imorrn då !?!?


Hoppas att ni har en lovely helg !! // H


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards