Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Hanna - 25 juli 2010 11:35


Känner mig piggare och gladare idag ! Har sovit ut och bara varit, behövde nog det. Nu börjar jag likna mig själv igen, har dragit igång med både tvätt och disk och även packning. Lilla E och jag drar till mamma i eftermiddag, ska vara några dagar in på veckan. Käraste M jobbar ju från och med i morgon så vi passar på att få lite tid med momma då. Vi har ju även en extra visning i morgon så om vi drar idag behöver vi bara städa undan det lilla som jag stökat ner under dessa 2 ensam-dagar ( de har inte kommit hem ännu) och det är ju nästan inget eftersom jag bara slappat och vilat i stort sett.   


Vi var in på BB häromdagen och överlämnade ett babyskydd som Lilla E:s nyaste tremänning skulle åka hem i. Han heter Lukas och föddes i onsdags. Så liten så liten....och ända lite större än vad vår bäbis var ! Jisses vad man glömmer ! Faktiskt så får man lite bäbislängtan när man ser en så liten....   Man får ju ofta frågan om när man ska ge sin förstfödde ett syskon, och vårt svar har på senaste varit att det får vänta tills huset är klart och man landat lite i det...Tur att det inte är SÅ länge kvar kan jag säga...hi hi... Sen om det blir så eller inte, det bestämmer man ju inte helt själv. Kanske känner man efter husbygget att man är helt slut och ändå väntar ett bra tag....kanske funkar det inte som man tänkt sig. Så....Inget morgonillamående i sikte än på ett tag alltså...   


Lilla hjärtat har utvecklats mkt på sistone. Han pratar ännu mer och i hela meningar titt som tätt. Han säger numera (oftast) till när han ska kissa och i stort sett alltid till när han ska bajja. Han har vuxit ur nästan alla sina kläder och har fått några tänder till. Snart dags för en klippning till oxå, håret växer som ogräs !


Nu ska jag hänga lite tvätt. Sen packa klart så vi kan åka. Hej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards