Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Hanna - 5 juli 2010 21:26


Idag åkte vi förbi tomten efter att vi handlat och då kom vi precis i tid ! Just när vi rullade in på gatan ser vi hur de håller på och lastar av grävaren !! Den står nu parkerad på vår tomt med 3 skopor som sällskap. Den var inte så stor, men 13 ½ ton ska väl räcka iaf. Lilla E blev alldeles salig och ser alldeles säkert fram emot att åka dit i morgon och kolla när den är i full gång. För nu måste de väl börja !?! Om de inte gör det blir man väl lite tokig....eller kokig som sonen säger.


Sitter och kollar på en igelkott som går omkring på vår baksida. De är ju så söta, de små loppbärarna.  Käraste M gick ut och poserade bredvid och då fräste den till honom, sen rymde den in under syrén-häcken. Där satt den sen och kikade på oss. Jag tassade ut i morgonrocken och kollade jag med....hoppas inte att grannarna såg mig.


Nu ska jag sova, blir 06.00-bussen till jobbet. Planerar att jobba långdag i morgon och på onsdag oxå, så man kan sluta tidigt på torsdag och gå på semester ännu lite tidigare. Längtar !


Sov gott vänner ! // H

Av Hanna - 5 juli 2010 12:09


...är bara så bra ! Jag var visserligen trött som f**n i morse, men jag tog mig ändå iväg som jag hade tänkt och det har gett mig energi att fullkomligen flyga fram hittills idag ! Har redan jobbat dryga 5 ½ timme och kan således gå hem redan 14.40 om det inte händer nåt speciellt. Har hunnit jobba undan en stor del av fjärrvärme-berget och även scannat en hel del För- & färdiganmälningar som jag ska registrera under veckan. Känns som jag ligger bra till för att kunna gå på semester med gott samvete. Yeah yeah yeah !


Jag har en bra dag idag ! Och bättre blir den, för i eftermiddag kommer mina älsklingar hem ! De kommer nog och hämtar mig & cykeln, så ska vi handla lite och sådär tillsammans. Om jag inte har för ont i baken ska jag nog cykla i morrn igen. Det var ju en kalasbra start på dagen !


Kalasbra måndag !

Av Hanna - 5 juli 2010 06:37


Idag är jag en cyklande (och svettig) människa ! Satte mig på hojen redan 05.40 och trampade iväg. Stämplade in på jobbet 06.11 ! Gick fortare än jag trodde, och ändå tog jag det rätt lugnt. Tror inte ens att jag cyklade kortaste vägen ?! Men det var en bra väg iaf, lite trafik och sådär. Ska kila ner och duscha av mig strax, måste bara sluta svettas först. Hade nog på mig lite för mkt kläder....   



Sov typ ingenting i natt, kollade på klockan sista gången vid 02.15 och klev sen upp vid 05.00 Vek lite tvätt och fixade det allra sista innan jag stack iväg. Hoppas jag inte missade nåt när jag var så trött. Kanske hinner käraste M titta in och kolla så allt är på plats, det borde han hinna eftersom visningen inte är förrän kl 15.00 och han förhoppningsvis ska till tomten och träffa Grävar'n innan dess. Idag bara måste de komma och sätta igång !!


Ha en bra dag vänner. Jag ska hämta en sked så jag kan äta min frukost-yoggi, sen blir det duschen. Hej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards