Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Hanna - 17 oktober 2011 19:33


Kom hem till två grabbar som fixade käk. Tacos. Mmm, gott ! Vi åt och sen när jag skulle stöka undan efter middan så fick jag en sån sjukt lång och ond sammandragning så jag nästan kräktes. Hela ryggen kröktes och krummade. Brrr..... Har slappat på myskuddarna framför kaminen sen dess, och nu är det bättre. Hann prata med vännen J en bra stund på telefonen oxå, det var trevligt ! Nu när de har en ny chef i hemmet får man passa på att surra när det är lugnt. Den lille mannen är en dryg vecka nu och vi hoppas kunna träffa honom mot slutet av den här veckan....snusa bäbis !! Kommer bli avis på dem som redan fått sin go'knul när vi måste vänta 3 månader till på vår.....men den som väntar på nåt gott....hi hi....Kul ska det bli att träffa dem iaf !!


Bara för att jag skrev i morse att mina sammandragningar var milda och snälla, har jag haft mkt under eftermiddan och som sagt en som kom rent från h-vete efter maten. Nu blir det vila resten av kvällen och fr.o.m i morgon seriösa försök att tagga ner på jobbet. Måste börja låta saker ta den tid de tar, inte springa runt och ordna allt NU !!


"Det hinns" ska bli mitt nya mantra....


Nämen nu blommar löken !! Min kära sambo har degat ner i soffan, och det är INTE vanligt den här tiden. Bäst jag passar på att mjuka lite med honom medan han sitter stilla.


Funderar på att baka scones och äta nybakt nån kväll. Skulle vara mysigt och gott. Kanske på onsdag då det blir soppa till middag - då är det ju lämpligt med nåt mumsigt till kvällsfika....


Ha en bra kväll !! // H



Av Hanna - 17 oktober 2011 12:21


....känns det att vara Mamma H  på jobbet idag...

Längtar hem till mannen som slutar tidigare än mig idag och som med lite tur hinner börja med dagens middag - tacos !

Lyx på en måndag !!

Av Hanna - 17 oktober 2011 09:01


Exakt 3 månader till BF idag. 17e okt - 17 jan !! Så här mkt längtade jag nog aldrig när jag väntade storebror, håller på att bli tokig ju ! Jag har hittills tyckt att tiden går hur fort som helst, men nu går den sakta !!


På onsdag går vi in i den 28e veckan. Då ser det enligt nån mammasida på nätet ut såhär i magen....kommer inte ihåg var jag fann den - bildgooglade lite snabbt..


Den sparkar och har sig åt olika håll hela tiden så jag har inte en susning om hur den ligger egentligen, men rätt ofta känns det som ett huvud eller kanske en liten rumpa under revbenen på vänster sida. Brukar bli en rejäl bulle där, men eftersom det även kickar rätt bra och bökar på samma ställe så är det nog fortfarande mkt snurrande som pågår. Förutom yrsel och huvudvärk mår jag/vi bra. Molvärken har flyttat sig ner till ljumskarna och verkar stanna där....antar att det är mkt milda förvärkar eftersom det ofta börjar med en del sammandragningar som sen övergår till lite värk....det går över om jag vilar så jag är inte orolig för det. Ska ju till BM i morgon och hoppas att mannen kan följa med så han får höra lite hjärtljud. Hoppas även att mitt HB-värde stigit lite och att mitt BT håller sig lågt och fint. Vikten är ju ett kapitel för sig.....men det försöker jag ta med ro. Vågen visar ju uppgång mest för varje gång jag ställer mig på den, men eftersom jag fortfarande känner mig stark och "lätt" i kroppen så får det vara så länge det inte skenar iväg. Tänkte försöka skärpa mig lite på promenadfronten då jag även känner att jag får mindre huvudvärk och sover bättre när jag rör på mig mer.....Det som stör mest är att jag blivit så trött igen, det tar verkligen ner både tempo och humör. Att vara gravid på hösten är ingen hit för mig.....


Min ork dalar som ett höstlöv....

 

Nu jobba. Tjohej ! // H

 





Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards