Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Hanna - 23 oktober 2011 13:30


Köpte en ny jacka till sonen i fredags. Han blev så snygg i den och ser ut som en riktig storkille ! Jag älskar  alla nyanser av turkost och som tur är passar han bra i det !!


 


Av Hanna - 23 oktober 2011 13:09


....en dammsugarrobot som kommer in under sängen !! Att ligga som en padda på mage och försöka nå in och verkligen dra av hela ytan är inte kul längre ! Jag är för tjock för att städa så noga som jag vill !!   


Eller varför inte bara en sån här sötis som kanske kan städa hela huset ??

 

För övrigt så har jag ju börjat dricka Proviva på morgonen. Och faktiskt har min mage blivit bättre ! Vi pratade om det vid frukosten och kom fram till att det var länge sen jag klagade på ont i magen och lika länge sen min (annars väldigt lynniga) mage spelade mig ett spratt med knip och bubbel. Har nog ärvt av min käre far lite sån stressmage tyvärr.....vi är rätt lika på det viset.... Men nu är det alltså mkt mkt bättre än på länge. Skönt !


Min favorit är Hallon-Granatäpple

 

Nu ska det ställas lite inför 14-fikat. Eftersom vi åt så sen frukost blir det mellis-lunch. Ska rota fram både lite gott och matigt.... // H

 

Av Hanna - 23 oktober 2011 11:53


....med söndagar är att det är måndag dagen därpå. Typ.... Har hittills haft en kanonhelg. Vi var ju in på stan i fredags, tandläkarbesöket gick bra och shoppingen flöt på ! Det enda som inte följde med hem var nåt i klädväg till mig - men så brukar det ju vara... Kvällen spenderades i Brunflo hos J&G & deras lillgryn T. Så söt, så liten och jättesnäll ! Vi åt middag och fikade tillsammans och båda juniorerna skötte sig bra. Föräldrarna hann surra ifrån sig ordentligt !


Igår var det hemmaförmiddag för oss icke-jägare, men sen när jakten var avklarad drog vi till Sångis och uppvaktade lillfaster som fyllde år. God tårta, kaffe och familjärt umgänge. Inte så tokigt alls ! Kvällen spenderades i soffan, först var det bara skit på TVn tyckte jag, men sen hamnade vi i "allt för min syster" - sorgligt drama om ung tjej som drabbas av cancer och hur det påverkar familjen. SNYFT ! Vi tröstade oss lite med en skål cheezballz och lite cola.....satt under filten och höll handen. Mysigt.   


Imorse vaknade grabben kl 6.30 men lyckades somna om i vår säng tills klockan var 9.30 !! HALLELUJA !! Sen körde han lite grävare och så vidare tills vi gav upp och masade oss ur sängen. "lets move some dirt" säger grävmaskinen HÖGT och BRÖLIGT varje gång man trycker på knappen och det står man inte ut med så länge.... Det blev brunch på tomtegröt, mumsigt. Grabbarna är ute och härjar nu med sista skruvningen på entrédäcket (det har saknats en anslutning till stupröret så vi har inte skruvat all trall) och lite annat utefix. Själv städar jag inne, vädrar sängkläder och tvättar. Renbäddat sovrum till kvällen !! Med andra ord har vi söndag på riktigt och jag älskar det !!


Nu mera kaffe och sen ska dammsugaren få jobba ! Ha en fin dag vänner !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards