Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Hanna - 28 oktober 2011 07:58


Äntligen äntligen fredag !!!


Förutom ett vrål av ont-ont-ont i morse så ville jag nästan skrika HURRA just för det. Äntligen fredag !! Ont-vrålet kom sig av att min svanskota som hittills bara ömmat och känts dela på sig när jag böjt mig framåt gjorde vrålont när jag satte foten i madrassen och skulle puttrulla mig ur sängen. Smärtan var inte oöverstiglig på något sätt, men jag var helt oförberedd och dessutom inte ens riktigt vaken !! Gissar på någon form av fogkänning, nu känns det inte längre, men det verkar som att just den typen av rörelse inte var helt ok. Så jag tackar för att det gick över så fort jag kommit upp till sittande, och planerar att tänka mig för innan jag gör om det. Dvs....jag tänker inte kliva ur sängen i morgon !!   Tackar även för att jag har ytterst lite fogbesvär, har förstått att det är ett helvete för de som drabbas av foglossning tidigt i graviditeten. Inte kul !!


Jag måste nog kliva upp imorrn iaf... Det är ju skoterns dag och vi har lovat Lilla E att vi ska åka ut och kolla på skotrar. Men en sovmorgon kan man ju alltid hoppas på.....och sen ett lugnt uppvaknande så man försiktigt kan kliva upp på nåt sätt som inte gör ont. Så får det bli ! Beställer härmed sovmorgon samt frukost på säng. Tack !   


Annars rätt lugnt. Det går bra på fsk för lilleman, och han har en ny favoritlåt - "Satan i gatan".  Passande nog. Eller inte.  Han sover rätt ok på nätterna på det hela taget, i natt utan ett enda litet knyst vilket var härligt. Vi pratar mkt hemma om NÄR saker och ting ska ske, det är lite svårt för honom med tidsbegrepp så det blir lätt att allt ska hända "imorgon" enligt honom. Men han är intresserad iaf och vill veta när mamma & pappa har födelsedagar - om det är snart osv.....samt givetvis när HANS födelsedag är vilket blir svårare att greppa eftersom det nästan är ett år kvar..... Försöker att inte krångla till det så mkt, men det är klurigt när han ställer så mkt frågor. Ett litet dilemma vi har är att hans vantar försvinner hela tiden, trots namnmärkning så går de liksom upp i rök, så misstanken just nu är att han själv tar av sig dem när de är ute och att de således ligger och dräller nånstans ute på gården eller i skogen kring fsk. Tur att han är varm om fingrarna och inte fryser iaf. Huvudsaken det liksom.


Nu blir det till att döda lite gamla avtal som vi haft inskrivna. Ledningarna är borttagna och avtalen behövs inte längre - alltså ska de dödas. (ja det heter så ) Ha en underbar dag !! // H


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards