Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Hanna - 22 augusti 2011 09:01


Ja nu sitter man här och knappar igen. Lugnet är fortfarande påtagligt och jag som är här tidigt varje dag hinner oftast jobba bort en hel del på de två första timmarna. Tar snabbfika vid 8-tiden, laddar med macka och kaffe och tar sen med påtåren till skrivbordet.  Vid 9 går de andra och fikar och då brukar jag ta en liten micropaus - kolla mailen och snabblogga lite.


Helgen var bra. Det blev taco-middag och soffhäng i fredags. Lördagen var fixardag - läkt upp på garagetaket för mannens del. Ogräsrensning, städning, bakning och annat innefix för min del. Lek och härjande för lilleman. På kvällen åkte vi till Bjärte och käkade kräftor med svärpäronen samt Fam Velour. Sov över där ute och sågade/hyvlade lite mer läktvirke på söndan innan vi åkte hem igen. Min mkt ihärdige sambo klättrade genast upp på garagetaket och spikade sista läkten medan jag förberedde middag till både söndagen och måndagen.  Tvättade kläder och ställde för ny vardagsvecka.... Sen hängde vi i soffan tills det var dags att knoppa. Både nytta, nöje och vila med andra ord.


Veckan ser ut att bli rätt lugn. Kanske en ledig dag mitt i allt, på onsdag då vi har lite att stå i.... Ikväll blir jag ensam hemma med lilleman eftersom husets jägare ska iväg och skjuta in bössan samt öva lite inför jakten. Skönt att middagen är förberedd och bara ska ställas in i ugnen. Min plan är att sortera lite papper och tidningar när jag fått sonen i säng, men annars inget spec. Måndagskvällar är alltid lite extra sega för min del....


Hoppas att ni får en bra start på veckan ! // H


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards