Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Hanna - 31 augusti 2011 14:26


....tar en kaffekopp, slänger upp fötterna lite och drar en surfrunda. Har varit in på Tradera och budat lite på tårtbilder inför kommande 3-årskalas. Alla auktionerna avslutas inom kort så jag hoppas att jag vinner nån av dem iaf. Tårtbilder är ju lite roliga, eftersom man kan göra en lite häftigare tårta men ändå blir den hemmagjord till 95%. Jag gillar att baka tårtor o dyl, men jag är inte så bra på det så det passar ju mig perfekt.


Klippte sonen före lunch och det blev typ bra, lite för kort......tur att det växer fort ! Har absolut inte toksnaggat honom, men skulle ändå vilja ha lämnat lite mer....men det är svårt med nån som inte sitter still och får panik av det kliande håret som trillar av.... Egentligen var det mest runt öronen som han behövde fixas lite, men det var ju lättare sagt än gjort. Önskar att jag var bättre på att klippa ur liksom, det är så fluffigt runt öronen så det räcker inte bara med att ta runt örat och få fram polisonformen igen... Så då blir det till att trimma iaf.....Klurigt, men det blir väl lättare ju mer jag övar och ju bättre han blir på att sitta stilla. Nu hinner det ju växa ut lite innan fotograferingen på fsk den 21a sep iaf....


Ikväll är det träningsskytte på älgbanan igen, men jag tror inte att mannen tänker åka dit. Han sköt ju godkänt på första försöket och jag skulle tro att han hellre spenderar kvällen hemma med nåt av alla projekt han har för sig...


Nu ska jag greja lite mer..... Tjing ! // H

Av Hanna - 31 augusti 2011 10:36


Ny VAB-dag, men jag vågar nästan tro & hoppas att det är den sista. Den lille mannen knappt varken snorar eller hostar nu och natten har varit lugn, så om det inte vänder till det sämre idag så kanske vi tar oss iväg i morgon. Feberfritt är det oxå....så vi satsar på att detta blir den feberfria vilodagen han behöver för att orka resten av veckan.


Såg att det trillat in några Spök-grattis-hälsningar och det tackar jag för ! Enligt UL och uträknaren på Familjeliv går jag idag in v21 (20+0) men enligt den lilla räknaren jag lagt in här på bloggen så är det 20+1..... Visserligen spelar ju en dag hit eller dit inte så stor roll, eftersom det ändå är ett visst Spöke som bestämmer vilken dag som blir födelsedag på riktigt. Men det är konstigt, för jag har ju fyllt i samma och ändå räknas det olika....ja ja....värdsliga ting... Den lill* drog igår av sin första riktiga karatespark så att även pappan i familjen fick känna på't. KUL ! Innan har den mest buffat och gjort kullerbyttor så att jag känt det inifrån men inte så mkt utanpå.....men igår drog den på en rejäl kick så att vi båda hajade till. Så snart är det väl slut på friden....   Har de väl kommit på hur man sparkas så verkar de ju inte vilja sluta.... Sa till vännen J häromkvällen att "här är det slowfox som gäller, mjuka fina buffar", men det får jag nog äta upp inom kort....


Annars då, inte så mkt nytt sen igår. Var ute efter middan och målade lite vindskivor (långbordet vi byggde till kräftskivan funkade visst även som målarbänk) och sen rensade jag lite mer ogräs medan mannen skottade lite grus på framsidan. Äntligen har vi kommit till nåt sorts beslut om hur vi ska har det med gräs och grus/stenplattor...Långt ifrån färdigt, men nu har vi iaf en plan !


Nu är jag i valet och kvalet om jag ska ta tag i lite vikande av tvätt eller skurande av köksgolv....pest eller kolera.... Ingen mening att vela - båda delarna måste göras NU !


Ha en bra dag ! Själv dyker jag nog in här ganska snart igen, måste nog kaffepausa mitt i allt nyttogöra sen... he he.... // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards