Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Toppen-Torsdag !

Av Hanna - 29 mars 2012 10:29


Ja jag hoppas verkligen att denna dag blir toppen ! Inledningen var rätt bra iaf, inte så mkt gnäll och stök på vägen till fsk, natten var oxå hyfsad (måste bara se till att vända MiniE's dygn åt rätt håll, han vill inte somna för natten förrän efter midnatt - med storebrorsan var det oxå så men det gjorde inte lika mkt eftersom man kunde ta sovis varje dag då om man ville)


Jag lämnade på fsk och tog sen en ny runda som var lite mittemellanlång. Totalt tog lämning och promenix ca 45 min och det kändes lagom. Nu ligger den lille och gymmar för fullt, det fladdrar armar och ben åt alla håll och han tjoar förnöjt. Min förhoppning är att han ska ta ut sig lite nu så jag kan ställa ut honom att sova i vagnen efter nästa amning. Svårt att styra in såna här småttingar på "fasta" sovtider, men lite ska jag allt försöka hjälpa honom på traven - det vore så skönt om man kunde få mer egen tid på kvällen. Visserligen roligt att han är riktigt vaken så att pappan hinner tjusas lite med honom.....men det lämnar ju inte direkt så mkt tid till pappan och mamman att bara vara barnfria på heller.....


Ikväll blir det middag på *trumvirvel* EN LITEN RÖD !!! IGEN !!! Jobbet som bjuder..... Så direkt när M kommer från jobbet drar jag in på stan. Har pumpat så det finns mat till den lille i både frysen och kylen. Blir väl ingen helkväll, men det ska bli riktigt skönt att få vara "jobbHanna" en stund och dessutom få äta underbar fondue igen. Smaskmums i magen !


Gårdagens shoppingrunda blev väl sisådär lyckad. Köpte Didrikssons ofodrade galonhandskar, de kändes smidigare och mer anatomiskt riktiga (tummen satt där den skulle) men sonen SKREK rakt ut när han såg dem och vägrade prova ens en gång....*suck* Så vi får väl se om han provar dem i helgen och beroende på om de passar eller inte kanske det blir en vända till på stan inom kort då.... Fyndade även Hestra-handskar i minisize till minstingen, att ha kommande vinter. Halva priset på Sportringen - tack så mkt !! Sen blev det ett par tunna tumvantar utan tumme till MiniE  att ha nu resten av våren så inte småfingrarna blir kalla när han sticker upp händerna medan han sover i vagnen....har haft hemstickade såna vantar fram till nu (som mannen hade när han var liten) men de är för små och vill inte sitta på så bra längre... Såå....3 par  handskar/vantar och leverpastejsmörgås med kaffe blev resultatet av gårdagens shoppingrunda. Lattjo. Eller inte. Allt fint till hemmet och alla kläder som jag ville ha.....vad hände med det !?!? Nu vet jag.....hade inte rätta plånkan med mig kanske.....   


Nu så ska det hängas lite tvätt och sen ska jag leta fram nåt som passar till kvällens middag - be en bön är ni snälla att nåt stackars plagg kan tänkas passa.....var ett tag sen man försökte få på sig nåt lite snajsigare...  


Ha en bra dag, för mig/oss känns det dessutom som fredag eftersom mannen är ledig i morgon ! Långhelg. Lovely ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards