Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Hemma igen...

Av Hanna - 29 maj 2012 14:42


...och tillbaka i vardagen. Mannen var ledig igår eftersom han jobbade i fredags så nu är det en kortvecka bara innan det är helg igen. 2 dagar kvar med fsk/jobb och sen 3-dagarsledigt. Känns helt ok !


Dagarna hos mamma blev bra, det är så skönt att komma bort från sitt eget emellanåt. Det blir liksom dubbelt upp med bra eftersom man sedan faktiskt längtar hem oxå. Morsdagen firades med jordgubbsfrukost hos mamma och lite paket. Jag hade flaxen att få en blåtandshandsfree (av man & barn) och dessutom en burk havrekakor som momma & Lilla E bakat. Styrde kosan hemåt Ö-sund igen och när vi kör upp på vår infart möts jag av nästa överraskning - ett litet utemöblemang till kaffedäcket ! Min käre sambo skämmer bort mig.....gulle !! Grillade även ute hos svärpäronen på sön eftermiddag, gott och trevligt som vanligt. Alla "barna" var med och då är vi rätt många.....fullt ös !


Igår var vi iväg och "lånade" lite sand till sandlådan. Hade fått nys om ett sandtag ute i skogen, så vi åkte dit och skottade släpvagnen full. Hade lovat grannen en laddning oxå, så nu har både vi och de sandlådor till barnen som går att leka i.....de har stått monterade ett tag men inte varit fyllda....men nu så ! Hoppas att markägaren kan förlåta oss......och alla andra som varit dit och snattat sand....av spåren att döma var vi inte de första....


Har äntligen hittat en vaxduk som jag ska klä skrivbordet med. Det blev ett köp på ICA Maxi till slut. En turkos med vita prickar. Turkos, petrol & alla varianter av knallgrönt/lime-färgat är mina addictions just nu i färgväg. Prickar får mig på fall i mönsterväg.... 


Lars Kepler har fått mig på fall när det gäller läsning. FATTAR INTE VARFÖR JAG INTE BÖRJAT LÄSA HONOM FÖRUT !?!?!?!? Har precis påbörjat Hypnotisören.....läser varje minut jag får tillfälle. De två följande böckerna står i bokhyllan och väntar.....de kommer inte få vänta länge. Jag gillar !!!!


Nu ska jag ge den lille mat och den större ett mellis. Själv ska jag försöka äta nåt oxå och hoppas att det inte retar magen..... Har mått lite tjyvens sen igår kväll, min stressmage har återvänt till mitt stora förtret....hade planerat en långprommis med god vän idag, men vågade mig inte iväg....känner mig slö och fortfarande ostabil i kistan. Fick så vansinnigt ont i magen igår efter middagen (som var jättegod och en helt ny rätt här hemma - Flygande Jakob på kassler) och så brukar min mage reagera när den inte är i balans - den spårar ur efter maten och jag mår skit (ha ha ha) i några timmar. Blir till att gå på Proviva-kur igen och dra ner på kaffet.....


Ha en bra dag vänner medan vi väntar på att sommaren ska göra entré på riktigt och för att stanna.... // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards