Alla inlägg under september 2012

Av Hanna - 10 september 2012 14:42


  • Tid på HC i morgon kl 14 !!
  • Lämnat meddelande hos fönsterputsar-Rut & väntar på återkoppling därifrån.
  • Klipptid nästa ons kl 13 !!

Äntligen föll några bitar på plats. Listan kan kortas ner litegrann iaf. Skönt !


Ser ut som om jag blir själv hemma med kidsen ikväll. Mannen jagar en sväng till nu på eftermiddan och sen ska de snickra klart kylrummet uppe vid slakteriet oxå så han stannar kvar där ute ikväll. Däremot kommer han hem extra tidigt i morgon och roddar barnen medan jag går och får huvet undersökt. Sköterskan jag talade med på telefon när jag bokade tiden trodde inte att det rörde sig om en vaxpropp....hoppas hon har fel fel fel !! Jag vill verkligen att det ska vara så enkelt !!!


Nu ska jag sätta igång och greja med maten. Blir nog broccoligratäng idag, det är bara till det jag VET att jag har alla delar hemma. Så får det bli !!


Hej hopp ! // H

Av Hanna - 10 september 2012 12:52


...och nu kaffepaus. Första koppen för dagen - hör och häpna !! Inget samtal från HC ännu. Däremot har mannen ringt och berättat att de skjutit en kalv och nu skulle ta rätt på den. Med lite tur kommer han hem sen då.... På nåt vis är dagarna nu när han jagar mkt längre och tråkigare än när han jobbar !?!?


Matsedel för veckan....inte helt komplett eller bestämt vilken dag det ska ätas vad....


* Pasta & Pastasås

* Broccoligratäng

* Fläskytterfilé helstekt i ugn

* Sparrissoppa (har ett nytt recept som ska testas och kalasfina sparrisar i frysen)


På onsdag är det dags för den årliga älgmiddan då det intas filé och tillbehör. Vi kommer inte att tillaga nån filé i år eftersom de två vi hade i frysen blev förstörda när boxen gick sönder i vintras. Antar att vi får bidra med potatisgratäng eller sallad istället då. Kanske efterrätt !? Måste kolla upp det så jag hinner förbereda det isåfall....kan nog bli en Mjölkchokladkladdkaka med mintkrokant.... *slurp*


Jag ska ta och skala lite morötter och koka. Även lite ris och kanske en kycklingfilé ska tillredas - barnmat. Måste försöka tagga till lite nu med barnmatslagandet - han har ju blivit så petig och kräsen så nu är det läge att försöka väcka matintresset igen. Locka och pocka med lite nya godsaker. Som det är nu så vill han mest bara äta gröt och välling/ersättning. Varken näringsriktigt, bra för magen eller speciellt billigt. Wish me luck !!


Hoppas ni har en bra dag. // H

Av Hanna - 10 september 2012 11:53


...på att någon från HC ska ringa upp mig. Tänkte boka en tid och se om de kan hjälpa mig med mitt susande & pulserande öra/huvud. Hoppas verkligen det !! Har under hela sommaren hört pulserande och susande ljud i mitt vänstra öra. Det varierar lite i intensitet, men det är som värst när jag är stressad & trött samt när det är livat runt omkring. Detta är ju en stor anledning till att jag så ofta är nere, trött och irriterad. Ringde HC i början av sommaren och blev då ordinerad att använda Revaxör ifall det helt enkelt bara är en vaxpropp. Köpte genast hem det och behandlade flera dagar i rad utan resultat. Sen har det bara rullat på, jag har liksom skjutit upp det hela och under tiden jag haft båda barnen hemma så har det inte varit helt enkelt att ta sig iväg heller så (dumt nog) har jag haft de här besvären rätt länge nu. Min förhoppning är att det är så enkelt som en vaxpropp, har aldrig haft nån förut så jag har ingen aning om hur det känns eller så !? Är det inte det så kan det vara alltifrån Tinnitus till blodkärl som ligger nära trumhinnan....har både googlat (livsfarligt eftersom man då kan få för sig att man har alla möjliga fel) samt rådfrågat en kompis som är audionom. Men det enda som verkligen kan hjälpa mig är ju att en läkare TITTAR i mitt öra. Hoppas jag kan få en tid typ i morgon.... Jag vill bli fri det här NU !!


Annars då. Snoriga men pigga barn. Trött & osnorig mamma. Blåsigt väder och mkt tvätt att ta hand om. Livet i ett nötskal !? Tycker att jag går & plockar hela tiden, diskar, stökar, tvättar, grejar och grejar.... Måste bli effektivare så jag hinner lägga lite tid på annat oxå (läs träning och annat som man mår bra av). Bäst jag börjar redan nu ! Dammsugar'n ska jobba !!


Hörs !! // H

Av Hanna - 9 september 2012 09:10


Gårdagen blev en lugn dag, hemma och grejade bara. Mannen kom hem lite tidigare, det var bra så hann jag skura ytterdörren på framsidan ordentligt i lugn och ro. Den var så skitig. Men nu är den vit och fin igen ! Ska olja in trädäcket på framsidan, köpa hem ljung och hänga i en ampel och ställa ut en ljuslykta så det blir höstfint där. "Stora ingången" kallar vi den oftast, vet inte varför.... Vi använder den inte så mkt, går ju oftast via kaffedäcket & tvättstugan till vardags. Well well.....


Om en stund kommer mamma på besök en sväng. De hade några ärenden in till stan och så tror jag att de vill träffa barnen. Blir kul och trevligt med ett litet avbrott. Ska ladda kaffebryggaren så det bara är att dra igång den sen då....


Mannen är i skogen idag igen, där händer det ingenting. Mkt lite älg inne på deras område nu som det verkar, men björnskit hittar de iaf lite här och där....så det kanske är en del i det hela. Han har kommit hem varje kväll och iaf sovit med oss, det är jag tacksam för nu när nätterna är lite tjorviga och jag dessutom är själv med småtussiga barn som har lite mindre tålamod än i vanliga fall. Själv har jag galet ont i magen, och det här suset i huvet är inte ett dugg bättre. Aningen grinig jag med kan man säga då... Kom på nu att jag inte skrivit om mitt huvudbrus....ska göra det sedan och förklara närmre... Störande är det iaf !!


Ha en bra söndag. Här brinner kaminen eftersom det bara är 3 grader ute....brrr....men nu är solen på väg fram iaf... // H

Av Hanna - 8 september 2012 08:56


....men tidigare morgon. Storebrorsan sov bra hela natten i sitt rum, fick dessutom vara uppe till kl 21 igår. Hade hoppats på lite sovmorgon idag då, men istället vaknade han tidigare än han gjort på länge !? 06.18 ! Lillebrorsan fick komma till vår säng nån gång inatt, och sen har han knorrat på mer eller mindre hela tiden.... Till slut fick han lägga sig OVANPÅ mig och då gick det bättre. Även han var vaken vid 6-snåret.... För min egen del räknar jag till ca 5h sömn sammanlagt....*gääsp* Tur att man får sova när man blir gammal....och kanske en liten stund i soffan på eftermiddan....om allt vill sig väl...


Vi har myst i soffan med välling, varm choklad & kaffe. Jag har läst tidningen medan barnen kollat Bompa & lekt. Antar att den lille vill ta förmiddagsluren snart eftersom han stökat på inatt. När han knoppat in blir det riktig frukost för mig & större grabben. Ska bara dricka upp min påtår först.... Ha en fin dag ! //H




Bjuder på en bild från i förrgår - den lille har börjat tukta sin storebror genom att dra i håret. :)

Av Hanna - 7 september 2012 13:40


Igår beställde jag & Lilla E varsin bok av grannens döttrar som säljer jultidningar. Jag valde en bok jag suktat efter länge "Gott att ge bort" och Lilla E fastnade för "Bamses kokbok".


Bamse kokbok (inbunden)



Längtar tills de kommer !

(bilderna är lånade från Bokus & Pricerunner)

Av Hanna - 7 september 2012 09:34


Båda barnen lätt febriga och snoriga. Blir hemmamys för hela slanten idag, mest för deras skull men det passar även mamman eftersom natten var stökig. Att ha febriga barn i sängen är inte idealiskt för att sova bra..... Pigga på oss-dag idag helt enkelt ! //H

VAB
Av Hanna - 6 september 2012 08:14


Solen skiner & det ser ljuvligt ut när man tittar ut genom sitt smutsiga köksfönster. Idag blir det promenad !! Dock är inte temperaturen så rolig....se bilden...

3 punkter på listan kan få sin lösning inom kort ! Fönstren får Rut ta hand om, ska leta rätt på en firma idag & boka. Blev tipsad om frisör igår, ska ringa & boka det med. Kommande fredag blir tjejkväll med fotfix, en av tjejerna i Ladies Night-gänget är ju fotfixare !

Idag för 2 år sen började de bygga vårt hus, shit va tiden går !

Nu ska här fixas i ordning en grabb som ska iväg på fsk ! Ha en bra dag ! //H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards