Alla inlägg under september 2012

Av Hanna - 5 september 2012 18:34

Idag har jag varit på Öppna Förskolans Babyöppet. Gjorde fotavtryck och drack alldeles för mkt kaffe. Blev en liten extra promenadsväng på vägen hem med vännen T. Ingen lång sväng, men alltid bättre än inget !

Den minste mannen sover redan....Han har gråtit och snorat hela eftermiddan, stundtals skrikit som en besatt. Han var ganska varm och lite småsnorig.... Tutade i honom en flaska välling iaf och sen somnade han rätt och slätt - hade bara sovit en gång idag dessutom. Får väl se om det blir uppvak mitt i natten nu då eller om vi kan få honom att sova till morgonen.... Gissar på mat och vaken-stök i natt.... *gäääsp* Allt blir så konstigt när han sover jättelänge och lite för sent på förmiddan, då kommer eftermiddagsluren i kläm och man får gå på att ha honom vaken till kvällen istället så det inte blir att han sover omgång nr2 vid 15-17.....får då blir det ju vaket halva natten.... Vilket det nu kanske blir iaf...ha ha....dessa rutiner.....tyckte ju att vi hade dem !!   

Ensam hemma i övrigt. Jaktförberedelser pågår, så mannen och storebrorsan är hos farmor och farfar. De kommer väl hem nån gång ikväll - packade med pyjamas och så vidare till grabben så han kan knoppa in som vanligt och sen åka sovandes hem. Som tur är sover han som en stock och  kan lätt (förutom att han väger 20 kg....som förvandlas till 40 när han är sovande och alldeles slapp...) flyttas mellan bil och säng utan att han bryr sig nämnvärt. Sweet.

Tänkte plocka lite leksaker som dräller och sen vika lite tvätt. Imorgon blir det nog en lugn dag, en promenad och kanske lite kompiskaffesurr vad jag vet om nu. Måste även försöka komma i fas här hemma - alltså SHIT vad det ser ut !!

Kanske ska se över listan....hur har det gått sen jag skrev den....

  • Måste komma ihåg att lägga in om föräldrapenning för sep. För mannens del även för juli & aug.
  • Mätarställningen för fjärrvärme ska lämnas in.
  • Klipptid måste bokas.
  • Tid för fotvård skulle behöva bokas.
  • Lilla E behöver många nya plagg till sin höstgarderob - han har vuxit 1 dm i år !!
  • Mamma H behöver oxå många nya plagg.....*kul men jobbigt*
  • Hela huset behöver storstädas. Inte blev det så mkt städat i helgen heller.
  • Garageportsh*vetet måste ju monteras nån j*vla gång. Den tar galet mkt plats där den ligger !
  • Gräset borde klippas, synd att det regnar titt som tätt.
  • Kaffedäcket borde oljas in. Men när !?
  • Frysbox måste inhandlas innan älgjakten.
  • Förrådet i garaget måste bli klart - isolering, skivor, el osv. (så vi kan ställa frysen där !)
  • Fönstren på hela huset måste tvättas....

Hhhmppf.....inte så mkt avbockat....handlade lite nya kläder till grabben igår, men inte alls så mkt som han behöver. Och de andra sakerna som är strukna var visst de lätta & snabba sakerna... Skit oxå - ge mig styrka !!!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen plocka leksaker & annat som ligger där de inte ska ligga. Evighetsgöra. Tack & Hej ! // H

 Läs gärna det inlägg som är skrivet idag fast ifjol...big försovning !! Ha ha ha !!

Av Hanna - 4 september 2012 17:29


Hur trött kan en människa bli ? Uppgivet trött & slut.... Har känt mig rätt pigg ett tag, sen vi fick sova mkt bättre & förskolan började igen liksom.... Men nu - tvärstopp ! Blä !! Jag åker verkligen berg&dalbana nu när det gäller ork & humör.....//H

Av Hanna - 3 september 2012 22:02


Kokade lättsockrad sylt på ett kilo hallon ikväll. Små skatter att plocka fram ur frysen sen. Det stod inte på långa listan, men det kändes kul & gick jättefort - känner mig mkt nöjd nu ! // H


Av Hanna - 3 september 2012 10:47


...i den här mammans huvud idag !? Jo ungefär följande.....


  • Måste komma ihåg att lägga in om föräldrapenning för sep. För mannens del även för juli & aug.
  • Mätarställningen för fjärrvärme ska lämnas in.
  • Klipptid måste bokas.
  • Tid för fotvård skulle behöva bokas.
  • Lilla E behöver många nya plagg till sin höstgarderob - han har vuxit 1 dm i år !!
  • Mamma H behöver oxå många nya plagg.....*kul men jobbigt*
  • Hela huset behöver storstädas. Inte blev det så mkt städat i helgen heller.
  • Garageportsh*vetet måste ju monteras nån j*vla gång. Den tar galet mkt plats där den ligger !
  • Gräset borde klippas, synd att det regnar titt som tätt.
  • Kaffedäcket borde oljas in. Men när !?
  • Frysbox måste inhandlas innan älgjakten.
  • Förrådet i garaget måste bli klart - isolering, skivor, el osv. (så vi kan ställa frysen där !)
  • Fönstren på hela huset måste tvättas....


Jag skulle kunna fortsätta tills i morgon och bara fylla på denna evighetslista. Utöver det jag raddat upp tillkommer ju oxå såklart vardagsfixet med tvätt, småstäd (listade bara upp STORSTÄDNINGEN som vi behövt länge men som vi inte orkat med), matlagning och annat som livet för med sig. Men de ovan nämnda punkterna är sånt som känns som jag måste göra en lista av och stålsätta mig för att bocka av. Shopping och klipptid är ju egentligen roliga och lite lyxiga grejor, men det har liksom kommit till den punkt när ALLT känns som MÅSTEN. Idag är en sån dag. Jag ser bara allt som inte är gjort och så vidare. Neggodag kan man säga.... Dessutom regnar det.


Kanske lite mera kaffe och en surfsväng kan pigga upp lite !? Jag provar.... På återseende !! // H



Av Hanna - 2 september 2012 13:53


...på kaffedäcket efter att ha ätit lunch bestående av sill, potatis & ägg tillsammans med svärpäronen som kom förbi en sväng.

Ska väl ta tag i denna söndag strax & göra lite nytta. Städning av sovrummet borde bockas av..... Suck !

Hoppas att alla haft en bra helg. Jag fick sällskap i fredags av god vän med vin, mkt trevligt ! Sen igår bara var jag hemma med kidsen tills mannen kom hem, kvällen spenderades i soffan - Gött ! Idag har vi pysslat på & som sagt haft besök på lunch.

Nu är det dags. NÅT ska göras !! //H

Av Hanna - 1 september 2012 22:03

Mini E äter majskrok


En bit majskrok kan se ut som en jättetand !



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards