Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Snöig & LAT torsdag...

Av Hanna - 25 oktober 2012 12:04


Lämnade Lilla E på fsk och gick sen hem och la mig igen. Den minste sov i vagnen som jag rullade in i tvättstugan....de är och kör motorsåg & grejar här ute så han vaknar hela tiden om han sover ute. Hoppas de är färdiga snart så vi kan återgå till det normala. Jag la mig i Lilla E's rum och knoppade en timme i hans säng. Mysigt ! Sen så har vi häckat framför brasan, minimannen och jag. Efter att ha sovit en sväng blir man ju så frusen..... Nu leker han på golvet och jag har betalat lite räkningar och nu så funderar jag på om jag inte ska ta och lägga upp en budget ?! Pengarna räcker och det är liksom ingen panik, men ibland undrar man ju vart man lägger sina pengar.....om man tänker till kan man säkert spara bra mkt mer än man gör i dagsläget. Kanske ska göra en liten "mål-tavla" också, där man stolpar upp sånt som man vill göra - så att det blir lite lättare att spara. En morot. Inte så svårt att komma på saker att spara till.... :)


Igår var jag alltså till tandläkaren. Det gick galant, helt oförändrat läge sen 2010. Om ett år kommer de kalla mig till hygienisten för en koll bara och sen tandis igen 2014 då om inget otäckt händer. Känns helt ok ! Under tiden jag var där, var grabbarna på McDonalds och åt middag för att fira Lilla E's lyckade tandläkarbesök i förra veckan. En liten utflykt mitt i veckan som var mkt uppskattad !!


Ikväll ska jag ut med LadiesNightBrudarna & äta buffé på Eastern Palace. Tyvärr blir vi inte allihopa, det känns trist men det kommer fler chanser ! Vi tre som ska ut får ha så trevligt vi kan utan den 4e bruttan. Gott ska det bli iaf och ett bra break när man får komma hemifrån en stund. Man är ju så mkt roligare när man kommer hem igen ! Dessutom bra för mig att få skingra tankarna ikväll, är lite nervig och spänd inför mitt läkarbesök i morgon. Tänk om det inte går bra - tänk om de inte hittar nåt fel !!! Man vill ju vara frisk såklart, men samtidigt vill jag verkligen att de ska hitta felet och laga det !!!


Nu ska jag ta och göra nån nytta, så att inte hemmet ser ut som bombnedslaget i eftermiddag. Mannen ska laga spaghetti & köttfärssås till sig och barnen, de passar på när jag inte är hemma eftersom jag inte gillar det så mkt. Kan ju vara kul & underlättande för honom om han hittar köksbänken.


Ha en fin dag ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards