Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

.: Höstlov :.

Av Hanna - 31 oktober 2012 09:53


Vi firar höstlov hos momma, barnen och jag. Skönt att komma iväg lite. Mannen är hemma och jobbar, blir väl även som vanligt lite snickarpyssel för hans del om kvällarna. Men igår skrällde han faktiskt lite och drog på bio !! Bond - Skyfall. Han tyckte att den var bra, och eftersom jag inte är nån Bond-fantast så var det ju perfekt att Velourpappan kunde hänga med. Kul för dem ! Bra oxå att min käre karl tog sig lite egentid som INTE spenderades ute i garaget !! Väl unt och säkert välbehövligt.


Båda barnen är snoriga och hostiga, den mindre håller även på att få nya tänder - så det är INGEN fröjd att vara ensam med dem om nätterna nu. Inatt sov jag ca 3h sammanlagt. Uppstigning kl 06,00 dessutom då.... Det är ju som så när barnen blir tussiga, går rätt bra om dagarna, medan nätterna är ett enda jäkla hostande, gråtande & gnällande. Alltså shiiit vad man blir trött. Fattar inte att barnen orkar vara så pass pigga och glada om dagarna när det är misär nätterna igenom !?!?! Ganska avundsjuk på min man som får sova ostört i ett tyst och tomt hus. Ensamt visserligen, men mkt vilsamt !!


Annars. Inte så mkt. Helgen var bra - skoterkollande, barnkalas och sedan älgwraps hos oss då med lite kompisar. Söndagen var lugn - åkte och hämtade skotern hos farmor och farfar, åt thai-mat och slöade i soffan på kvällen. Innan vi åkte hit i måndags var vi på Öppna Förskolan och fotograferade Mini E. Passsade även på att ta syskonbild. Sedan blev det prommis till Odensala och därifrån buss till stan. Gick på Dollar och sen lunchade vi på MAX. Sedan prommis längs hela Bangårdsgatan, upp på Rådhusgatan och så tog vi bussen till Odensala igen. Prommis därifrån och hem. Total promenadtid blev nästan 2h - och Lilla E gick hela vägen. Han är galet duktig på att gå !! Riktigt mysig dag ! Sen packade vi våra grejor och drog mot momma efter middagen. Sen vi kom hit har vi mest bara myst, tagit det lugnt och haft det bra.


När vi åt på MAX kom det fram en kvinna och gjorde mig alldeles tårögd. Jisses ! Hon kom fram helt spontant och sa "men vilka fina barn du har, så otroligt harmoniska och lugna - du ska vara stolt över din fina familj" Och gissa om det var skönt att höra, för det känns inte alltid så harmoniskt kan man ju säga.... Hon gjorde min dag och bara jag tänker på det så blir jag rörd. Tack tanten !


Nu ska jag ta och fli undan i köket, och ställa för lite lunch. Idag är det dessutom vi som fixar middan tills momma kommer hem så jag ska gå på jakt i skåpen och se vad jag kan hitta på.


Hoppas att ni alla har det bra. // H

 
 
Ingen bild

Marie

1 november 2012 12:32

Åh vilken underbar tant!! Förstår dig, Gud va underbart att höra och va glad man blir.

Hanna

2 november 2012 10:18

Ja är det nåt som får en att smälta rejält så är det beröm för barnen. Sen jag fick dem har jag dessutom blivit vansinnigt lättrörd, så jag började ju nästan gråta på tanten. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards