Alla inlägg under mars 2013

Av Hanna - 11 mars 2013 07:17


....mina barn som sover så bra på nätterna just nu. Hade det inte varit för det hade man ju lagt sig platt. Efter att ha avverkat ett mindre krig (mellan lunch & middag) igår med trots och skrik och så vidare så fick vi båda barnen i säng vid 19-19,30 och lagom till 20,00 så sov de båda två. Fantastiskt nog så gick nattningen mkt bra, då var nog bråk-krafterna slut. Skönt att avslutningen blev någorlunda harmonisk iaf.


Sedan hann jag och mannen alltså soffhänga en stund innan vi somnade ifrån filmen vi började kolla på. Mkt värt att få en stund i lugn och ro efter en sån dag. Konstigt - vi har haft en så BRA helg med massa mys. Men ändå - när det ballar ur sådär på sön eftermiddag så tar det ner hela helgen på nåt vis !?


Idag känner jag mig iaf hyfsat pigg och jag var på jobbet vid 6,30. Ska försöka ligga lite före hela veckan idag så jag kan flexa på fredag med gott samvete.


Ha en fin vecka ! // H

Av Hanna - 10 mars 2013 16:48


Trots. 4-årshumör. Ingen lek. Arg och ledsen om vartannat. Tar till SKRIK och GNÄLL i de flesta situationer. Vad gör man när tålamodet inte räcker till ? Jag släpper allt och går in ett annat rum för att inte koka över, när argument och annat sinar. Måtte denna fas gå över snart, vi vill ha tillbaka vår goding !!

Av Hanna - 10 mars 2013 11:42


...trots att solen strålar från en blå himmel. Tänkte kanske gå ut och sola lite efter lunch bara för att tanka solljus & energi.


Jag tog ju semester i fredags och då var vi ute på en skotersväng, wokade och mådde gott på Slåttetjärn med goda vänner. MKT trevligt ! Livet när det är som bäst. Igår åkte vi ut med mannens föräldrar och syster till Allmänningstjärn och grillade korv och stekte kolbullar. Återigen en kanondag ! Såna här helger är verkligen härliga och viktiga. Speciellt när man som jag är inne i en period med lite ork och klen gnista. Känns som det har varit mkt såna inlägg för min del nu ett tag....det är inte kul. Men just nu ser livet ut så för mig. Hoppas på bättring som vanligt då....


Nu väntar en vecka med fullt upp på jobbet, har en del grejor som ska göras klart och även några surdegar som måste redas ut. På fredag jobbar jag halva dagen bara, sen drar vi till Borga på skotertur med jobbet. Hoppas det blir kul !! Lilla E ska åka med oss uppöver, och hoppa av i Ström och vara hos momma ett par dagar. Mini E ska vara hos farmor och farfar. Kommer nog bli en bra helg för alla !


Sen på måndagen efter det ska vi på sjukhuset med den minste och kolla hans ben/fötter samt väga och se så han lägger på sig som han ska. Det kommer nog gå bra, men lite gruvsamt är det allt med tanke på att de ändå vill kolla närmare på det. Ska bli skönt när det är gjort sen så man inte behöver fundera mer på det.


Fråga gällande träning osv.....det finns ju en massa appar för intervallträning har jag sett. Tänkte kanske ta hem en sån nu när det börjar bli dags att röra på sig lite mer organiserat. Skulle vilja ha en som man kan ställa in flera olika intervall på. Typ 5 min - 1 min - 5 min - 1 min - 3 min - 5 min - 1 min. Har hittat ett nybörjarlöpträningsprogram på IForm som var uppbyggt ungefär så som jag tänkte testa. Men VILKEN app är bäst och fixar flera olika intervaller ?? Tips - någon !?


Nu ska barnen käka lunch och sen bär det av ut i solen. Ha en fin söndag ! // H

Familj · Helg · Jobb
Av Hanna - 7 mars 2013 10:43


Jag jobbar idag. Det var nog inte magjsuka utan mer allmän risighet/slutkördhet ?  Ska iaf se till att göra rent bord nu och sen ev. flexa i eftermiddag. Har lagt in om semester imorgon även. Vet inte vad helgen kommer bjuda på, men förhoppningsvis blir det bra väder iaf så vi kan vara ute och må gott !! Hoppas även hinna träffa lite vänner och sådär....


Grabbarna skruvade lite skoter när de höll sig undan mig.... Bytte kedjehusolja & tändstift samt rensade efter en remsprängning. Det är Velourpappans skoter som just nu står hemma hos oss, de är ju bortresta ett par veckor och vi har fått låna den under tiden. Som tack för det tog de och servade upp den lite och grejade med sånt som han inte hann med innan de drog iväg till värmen. Ska även smörja och tvätta upp den. Lilla E var överlycklig och hjälpte till så gott han kunde & fick. Stolt berättade han sen att han mekat. Tänk att så lite kan göra någon så lycklig !?


Nu ska jag ta och göra ett ryck, har en dusk om sisådär 500 avtal att beta mig igenom. Är jag klar till midsommar är jag nöjd ! Pust......


Ha en fin dag. Själv hoppas jag bara på att det är min sista arbetsdag för veckan !! // H



Av Hanna - 6 mars 2013 10:51


...ute. Det blåser och virvlar snö åt alla håll. Jag kurar inne men mår iaf bättre och kan nu äta utan att få ont i magen. Jippi ! Konstigt det här, att man kan få så ont i magen och må så illa utan att det händer nåt ?!


Har chattat lite med jobbet och det är lugnt där, inte så dumt med en web-app-grej så man kan komma åt sin inbox & annat hemifrån även om man inte har med sig telefonen hem. Skönt att ha lite koll så man vet hur mkt man har att stå i när man kommer tillbaka.


Nu ska jag försöka äta lite lunch och se hur det går. Ha en fin dag ! // H

Av Hanna - 5 mars 2013 21:20


Jag skulle jobba halvdag idag, flexa ut och ha en mysig eftermiddag med pojkarna. Istället blev det hem redan kl 10.....ont i magen och illamående. Magen bubblar och krampar och jag känner mig risig, men ändå inte som magsjuka !? Pojkarna åkte hemifrån när de hörde att den tussiga mamman var på väg hem, så jag har fått vila i lugn och ro idag. De sover hos farmor och farfar i natt för att vara på den säkra sidan. Pratade med dem tidigare ikväll och de mår bra allihopa så oavsett vad det är för skit jag åkt på så verkar den (peppar peppar peppar) inte ha drabbat dem. HÅLL TUMMARNA !!


Jag har ju varit rätt låg och trött ett tag, sista dagarna nästan som om jag haft flunsa på gång eller nåt så kanske är det bara kroppens sätt att slå på bromsen ? "Stressmage" har jag ju sen innan och jag har haft lite vajsing i kroppen som yrsel och näsblod (utöver den vanliga förlamande tröttheten) den senaste veckan oxå så....Vi får väl se vad som händer. Blir nog en dag hemma till, just nu kan jag inte äta nåt utan att få ONT i magen så man ska väl inte riskera nåt även om man inte kräks. Usch, fy & blä för att må risigt.


Nu blir det sitcom-tisdag för mig i min ensamhet. En kopp té och kanske vågar jag mig på en macka ?


Hoppas att ni alla mår bättre än mig !! // H  

Av Hanna - 4 mars 2013 10:40


Nu är det måndag igen. Sportlov. Mannen har båda barnen hemma hela veckan m.a.o så vi hoppas på fint väder så de kan vara ute mkt. Jag hoppas även kunna ta ut lite av de övertidstimmar jag gjorde förra veckan så vi kan vara lite lediga tillsammans. Går allt väldigt bra så kanske jag t.o.m kan ta en eller två heldagar mot slutet av veckan.


Helgen var mkt bra. Fredagskvällen var lugn och mysig hemma med barnen och lite tv. På lördagen fick vi fint kaffebesök på förmiddan av goda vänner. Sen städade jag stora badrummet sådär toknoga medan mannen fixade go'middag. Kalvkött och klyftpotatis. Drog iväg till en jobbarkompis efter maten och blev där hela kvällen, drack lite vin och surrade. Kollade Vasaloppet på söndagsförmiddan. Sen ut och skotta snö, grilla korv och leka i snön. Vännen P med barn kom förbi och lunchade ute med oss oxå och grabbarna härjade med snowracers, skidor och pulka. Det är GULD värt att vi har skottat fram altanen !! Jisses va härligt !! Svärföräldrarna kom förbi och fikade lite och sen var det mest kväll. Barnen somnade tidigt och vi bäddade ner oss redan kl 20,00. Slötitttade lite på TV men somnade ifrån rätt snabbt. Soft söndagskväll och skön avslutning på helgen !!


Idag har vi besiktat släpvagnen, den gick igenom UA. Bra det eftersom vi ska ha den med till Borga om 2 veckor. Fick ännu ett bytesförlag på bilen igår, det har kommit in några på sistone. Återigen ett förslag som inte är helt klockrent..... Varför är det bara nissar med korta skotrar som vill byta ?! Frustrerande. Eller nissar med bilar som gått 35000 mil..... Visserligen vill de ju lägga pengar emellan, men vi vill inte ha en bil som vi känner att vi kommer måste skeppa vidare rätt omgående. Är ju rätt trötta på den här "Blocket-snurren" nu. :-) Men men....som vanligt får vi konstatera att vi inte sitter i sjön så det är väl bara att harva på. Värdsliga bekymmer !


Hoppas att ni alla mår bra och att ni får en fin sportlovsvecka ! // H

Av Hanna - 1 mars 2013 12:06


...och i Östersund har våren kommit enligt metereologisk mening. Före Skåne !?! Så kan det va....


Jag har jobbat som en dåre i veckan. Övertid varje dag, igår blev det två timmar extra och övriga dagar drygt 1h extra / dag. Satt med en analysuppgift igår och jobbade efter att jag avslutat ordinarie dagliga uppgifter och var så nöjd när jag gick hem - hade äntligen fått tummen ur och bestämt felkoder som jag grupperade mitt underlag efter och fått fram siffrorna på det. Glad i hågen gick jag hem. Återvände i morse och skulle stolt ta fram det och visa kollegorna - men då var filen borta !! Likaså mitt glada humör. :( Efter samtal med helpdesken och försök till återställning fick jag bittert börja om. Nu är det klart och jag känner mig gladare igen. Men f**n vilken sänkning jag åkte på imorse !!



Nu lunch !! Snart helg !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards