Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Åter i vardagen...

Av Hanna - 8 april 2013 20:00

Ja nu är påsklovet över. Det blev en bra helg i Jorm trots förkylda barn och sedan även förkylda föräldrar. Vi var först i ett hus som vi hyrde med svägerskan & co över påskhelgen och sen var bara vi 4 i mammas stuga ett par dagar. Vädret var väl sisådär, men på det stora helt ok. Vi var ju ute hela tiden iaf och lite påsk-bränna blev det ändå. Så gött att vara där uppe ! Kom hem igen på onsdag kväll och det var riktigt skönt, vi stökade med lite allt möjligt och njöt av att bara vara lediga. Tvätt i massor avverkades - allt luktade skoter och grillkorv ! Helgen blev sen riktigt social. Hälsade på vännen C i deras nybyggda fina hus och hade även lite kaffegäster här hemma. Söndagsångesten var ett faktum redan på lördag kväll tyvärr....det är väl den enda nackdelen med en längre ledighet...


Imorse blommade löken på riktigt ! Jag promenerade hela vägen till jobbet, det tog 1h & 15 min. Jag är inte nån snabbgångare direkt.... Kallt som attans från början, hade -15.5 här när jag steg upp. Men det härliga var att jag fick se solen gå upp allteftersom jag närmade mig stan. Mkt trevligt uppvaknande ! Rosenkindad, pigg och glad duschade jag på jobbet och stämplade in 07.10  - helt ok ändå med tanke på att jag då redan hunnit "träna". Jobbade till 16.30 och tog bussen hem - somnade nästan ! Väl hemma kändes det tyst och tomt. Man & barn är på vift igen och blir borta ett par dagar. Sen jag kom  hem har jag fixat middag, ätit, diskat, ordnat med föräldrapenning för mannens del (glömde att det var månadsskifte mitt i påskandet) och nu sitter jag & väntar på att svärmor ska titta förbi. Sen när hon gjort sin visit....då blir det bingen. Nätterna är lite knaggliga igen med MiniE så jag tänkte ta igen lite sömn/vila nu när tillfälle ges. Sen kan jag ju inte direkt påstå att det var piece of cake att stiga upp kl 05.00 imorse efter ett långt påsklov med lite slöa mornar....*gääääsp*


Trots allt bra som vi har & upplever mest hela tiden så är det en känsla som gnager mig....


Jag Är Less. På Det Mesta. Jobbet. VardagsLivet. Den Icke Existerande Orken. Oordningen Som Råder I Mitt Hem. Suset i huvudet. Den Onda Handleden. Känslan Av Att Bara Stå Och Stampa. Ekorrhjulet. Tiden Som Bara Går. Att Inte Hinna Med. Tröttheten. Att Inte Veta Var Man Ska Börja.


Tråkigt va !? Undrar om det är nåt sorts vårspöke som jäklas med mig eller vad det är frågan om. Känns så nedrigt att känna såhär när man har det så bra !! En sambo som är bäst i världen, fina friska barn och 1000 andra bra saker. Låg är bara förnamnet - igen - eller fortfarande - eller f**n vet vad !? Jag försöker vara positiv och se saker från den ljusa sidan - men den här skiten bara ligger och gror. Skit. Skit. Skit.


Nu - koka thé och fixa lunch tills imorrn. Det blir buss till jobbet & hårdkörning från morgonen. En bra sak är att jag iaf har bokat tid på HC för att kolla handleden. Med lite tur kan jag få lite meducin eller nåt så den går till sig, har provat lite receptfria grejor. Voltaren-gel typ....men ingen skillnad. Nu är det snart 4 månader sen det började jäklas så det är väl dags att fixa den så man kan stryka en grej från tråk-listan. Vore ju även bra om jag kunde öppna syltburkar och annat igen....som det är nu så går det inte. Har blivit svag i högerhanden eftersom den inte funkat på ett tag....man drar sig ju för att använda den när allt bara gör ont. Håll tummarna att det är nåt simpelt fel på den som är lättfixat !


Hoppas att ni alla haft en härlig påsk & att våren gör entré på riktigt snart ! // H



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards