Alla inlägg den 27 april 2009

Av Hanna - 27 april 2009 23:49


....det är nattugglan som hoar. Sitter uppe och har lite svårt att komma ner i varv så jag kan lägga mig. Har inte suttit en sekund i soffan på hela dagen, hade ju tänkt slappa hela kvällen men så har det inte blivit. Har haft nåt för händerna mest hela tiden. En bra sak med det är ju att hemmet är lite mer likt sig, men det jobbiga är ju att jag kommer vara trött som ett as i morrn när det är dags att stiga upp. Måste komma upp i bra tid så jag hinner göra det jag ska hemma innan vi drar in på stan för att uträtta de sista (hoppas jag) ärendena inför GBG-resan. Sedan har jag klipptid bokad kl 16.00, hoppas verkligen att M kan sluta nån minut tidigare så han hinner hämta Lilla E innan jag ska slå mig ner i frisörstolen. Det är en andra visning på huset i morgon, men den missar jag eftersom det är precis när jag klipper mig. Grabbarna får åka och kolla in det en gång till, sen återstår att se var budgivningen tar vägen...Spännande !


Nu ska jag gå och lägga mig i ett tiptop-städat sovrum. Hoppas att jag kan sova. Go'kväll ! // H


Av Hanna - 27 april 2009 18:29


Hemma ensam en stund. Grabbarna drog till en kompis som bor ett par kilometer härifrån. De lär nog hamna i garaget skulle jag tro och surra motorcyklar. Jag passar på att få en stund för mig själv. Så nu är det kaffekoppen och jag igen...laddandes för att diska undan i köket. Återigen...ska bara.... // H

Av Hanna - 27 april 2009 13:23


Nu är det lunch- & kafferast. Lilla E har ätit älgkött, potatis och morot till lunch och dessutom druckit en massa vatten ! Jättebra båda delarna. Går bättre och bättre med maten, och nu även med vattendrickandet. Skönt.


Jag har hängt ut sängkläder och bäddmadrasser på vädring. Ska ställa upp balkongdörren i sovrummet sen oxå och vädra, men just nu ligger lilleman på golvet och sprattlar så det får vänta lite. Är ju lite halvkyligt ute idag och i det golvdraget kan man ju inte ha en liten.


Dagen rullar vidare. Mera städning för mig och sen blir det bondomelett till middag. // H

Av Hanna - 27 april 2009 10:01


Sån är planen för dagen. Har massor att göra här hemma. Vet inte vad som hänt med oss på sistone, men så här stökigt har vi aldrig haft det förut ! Kanske är det den senaste tidens boende i kappsäck som delvis orsakat detta kaos av saker och kläder överallt. Det och vår egen slöhet. Men nu ska det fixas ! Skulle vara skönt om man kunde slappa de sista kvällarna innan vi åker till GBG, bara behöva fixa lite med grattiskortet och knåpa ihop halsbandet som jag köpt pärlor till, istället för att röja och stöka in i det sista. Så nu ska jag strax sätta i gång. Ska bara dricka mitt kaffe först....rätt taktik va !? Ska bara.....



Lilla E ligger ute i vagnen och sover sin vanliga förmiddagslur, brukar oftast bli mellan 10-12. Vi börjar få till bra rutiner igen, dagarna ser för det mesta likadana ut och det är skönt, lätt att planera då. Ofta har jag ju känt att dagarna är lite FÖR lika varandra och att det känns lite påfrestande att vara så mkt hemma som man ändå är som föräldraledig, men det börjar kännas bättre nu. Dels för att jag börjat ta mig ut på mer aktiviteter och träffat mer folk på sistone och dels för att våren är här tror jag. Allt blir lättare och roligare ! Så nu hoppas jag att min sista rad av "uttråkningsblogg" är skriven. Hurra !!


Kaffekoppen är slut och en städning av sovrummet väntar. (nej jag städade inte där häromdagen som jag skrev att jag skulle, dök upp nåt annat som säkert var viktigare....tsss....)


Ha en kanonmåndag allesammans. Jag siktar på en kanonkväll i en fint städad lägenhet.... // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards