Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Hanna - 12 januari 2010 20:38


Vilken skön kväll. Inte den allra nyttigaste men ack så skön. Har bäddat ner mig i sängen och tänker spendera resten av kvällen här. Vid min sida har jag en stor kopp Rooibos-thé, några chokladbitar, fjärrkontrollen och Lilla E. Har tvättat kläder och grejat sen jag kom hem från jobbet, så nu när Käraste M åkte på innebandyträning gjorde jag klart på nedervåningen och gick upp. Bytte om till mjukiskläder och parkerade i sovrummet. Eftersom Lilla E sover så hackigt just nu har vi bäddat åt honom på golvet i vårt sovrum så man bara kan sträcka ner handen när han vaknar. Det funkar inte så bra att ha honom i vår säng och det vart lite trist för oss att en av oss hela tiden skulle ligga inne i lillemans rum på madrassen där. Så vi ändrade taktik igen ! Ibland känns det som om vi provat alla varianter för att fixa nätterna.....men det är väl så det är. Man får prova olika saker för att få det att funka i olika perioder. Det som funkar ena veckan funkar inte alls nästa vecka ! Känns dock skönt att vår kvällsrutin med potta, pyjamas, välling, tandborstning och nattning inte förändras. Den funkar bra, men oftast sover han bara en timme eller två innan uppvaken sätter igång. Det är mkt gråt och gnäll i någon timme innan han till slut somnar om ordentligt och sover några timmar i sträck. Hoppas för hans egen (och vår) skull att han kan sova lugnare, så han orkar med förskolan !


  


På jobbet är det omorganisation på gång. För min del verkar det inte betyda så stora förändringar, men vi ska iaf ingå i en annan/ny enhet tillsammans med avdelningar som vi inte jobbat så nära tidigare. Jag hoppas att det kan leda till några nya arbetsuppgifter för min del, skulle behöva lite omväxling ! Dessutom har jag ju inte planerat att vara assistent i alla tider.....skulle vilja utveckla min roll lite. Men då krävs det att jag peppar upp mig och är mer på tå ! Just nu är energinivåerna låga......önskar att halsen klarnade så jag åtminstone kunde ta en normal promenad och piggna till lite !!!


Nu ska jag kolla 2½ män och dricka upp det sista av mitt thé. Sen hoppas jag somna gott. Ska försöka kliva upp lite tidigare imorrn.  God natt på er ! // H

Av Hanna - 12 januari 2010 10:50


...vad jag önskar att jag fick vara med på förskolan....eller jag FÅR ju....men man kan ju inte vara hur mkt ledig som helst... hö hö...Idag är de på utflykt i skogen, och Lilla E hade gått hela vägen dit. Det är en bit....duktig storkille ! Ringde M för att kolla läget och då var de i skogen på utflykt som sagt. Han är ju yngst i sin grupp, bara han som skolas in nu men han kämpar på och klarar det galant ! Hans inskolningsfröken blev glatt överrraskad när hon hörde att han går på pottan, och det lät som om det inte var några problem att hinna med det. Har varit lite smått oroliga för det, att de liksom inte skulle hinna låta honom sitta på pottan några gånger varje dag som vi gjort hemma. Men som sagt så verkade det inte möta några hinder. Perfekt ! Man vill ju att den bra vanan ska upprätthållas.   


Åh, jag känner en liten oro för vardagen och allt som man missar och skjuter upp hela tiden. Just nu är det vänner och träning som hamnar sist på priolistan. Jag har ju skrivit om det förut, att det är svårt att liksom hitta och ta sig tid att exv träffa vänner. Alltid dyker det upp nåt,  antingen för mig eller vännerna man ska träffa. Man kan inte klandra den som ställer in, för nästa gång är det jag som inte hinner eller rent av inte orkar ! Tycker bara att det är så synd, jag saknar det sociala livet ! På senaste har ett par dejter med J & G gått åt pipan, samt att jag inte ringt vänninan T som planerat. Dessutom har min äntligen hemflyttade C och jag bara träffats en enda gång under den dryga månad hon bott i stan. Och Lilla E var det ett år sen hon såg !! Katastrof. Utöver detta så hinner jag inte med mig själv ordentligt, och ibland känns det som om jag bara pratar med min sambo om pengar och annat praktiskt. Skärpning Olsson, dags att börja prioritera (igen) !! Det är ju värt så mkt.   


Nu ska kreditkontroller och fjärrvärmekontrakt pioriteras. // H

Av Hanna - 12 januari 2010 08:18


En snabb uppdatering.


  • Jag har hosta och världens hesaste hals. Usch. Kan inte sova på nätterna. Trött.
  • Besöket i Lyckan-huset var mkt trevligt. Väldigt fint hus, åh vad det är svårt att ta såna här beslut ! Fundera mera !
  • Lilla E:s första besök på förskolan var oxå mkt trevligt, han gillade både sin inskolningsfröken och de barn han träffade. Idag ska han vara där mellan 9,00-13,00. Ska bli spännande att höra hur det gått sedan
  • Jag har fått beviljat ledigt alla fredagar i februari, får se sen om jag fortsätter med lediga fredagar under hela mars oxå. Vi får se.

Nu måste jag jobba. Är ju faktiskt tisdag i dag, och inte måndag som jag trott typ fram till nu....tänk vad en ledig dag kan möblera om i skallen på en....


Ha en bra dag vänner ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards