Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Hanna - 14 januari 2010 19:39


....som en liten hund. Har flöjt runt med dammsugaren och grejat en massa på övervåningen så jag har ångan uppe. Men ändå så fryser jag ! Ska väl ta och hänga lite tvätt nu oxå, men jag tvivlar på att det kommer värma så himla mkt. Får bli mjölk och varm bulle till fika sen, nerkrupen i soffhörnet med filten. Mummamys. // H

Av Hanna - 14 januari 2010 12:49


....gick bra ! M lämnade Lilla E och åkte på banken. Inga problem ! *skönt* Under tiden han var borta hade de ätit och lagt barnen för att sova. Allt hade förflutit utan en enda ledsen minut. Så när M kom tillbaka från banken fick han gå hem och vänta, för lillhjärtat sov ju iaf. Och allt detta utan att den ordinarie inskolningsfröken ens var där, hon är på utbildning. Känns lovande. Dessutom hade det gått bra på banken, äntligen är sparandena i ordning (har ju varit en del strul sen vi bytte bank) och dessutom skulle vi få en kalkyl på hur det skulle kunna bli med husbygget, tidigare har vi ju bara fått kalkyl från säljaren och det har ju inte sagt så mkt om hur lånebilden skulle se ut. Vi skulle få den till veckan, så vi får vänta ännu lite till tyvärr.....Man vill ju veta nu så man kan bestämma sig !!


Jobbet rullar på. Hyfsat flyt trots att jag inte är riktigt pigg. Ska ta och göra et ryck till innan jag drar hem. Får nog bli ett litet uttag på flexen idag, känner att jag vill hem och få lite gjort. Måste ju börja tidigt om jag ska hinna innan jag somnar....ha ha....


Åh, ska fika varm bulle med mjölk i kväll. Mysfika ! // H

Av Hanna - 14 januari 2010 08:14


Ha ha...den matlådan som jag glömde igår, som stod i kylen på morgonen när jag kom ner var inte avsedd till mig ! Käraste M hade tagit fram den för att kunna käka lunch på förskolan han med. Kände mig som en egoistisk idiot när jag insåg att jag bara antagit att den var till mig. Men faktiskt så brukar M vara så snäll och göra sånt till mig......så det var väl tur i oturen då att jag glömde den. Det roliga var att M undrade varför jag ställt FRAM matlådan till honom, om jag trodde att han skulle glömma den annars. Han hade inte ens tänkt tanken att jag skulle kunna tro att den var till mig. Så går det när den ena parten går och lägger sig tidigt medan den andra är uppe och stökar....he he....


Igår var det samma visa. Jag somnade före kl 22.00 medan han var på nedervåningen och bakade bullar ! Doftade ljuvligt i morse när jag vaknade ! Så nu alla vänner på lagom hälsa-på-avstånd, nån som är sugen på bullfika !? Välkomna till oss i såfall ! (De blev goda, smakade en i morse.)


Idag ska Lilla E lämnas en stund på förskolan för första gången. M har ett möte på banken inbokat så under den tiden ska alltså lilleman flyga fritt för första gången. Spännande. För övrigt så lär han sig en massa nytt och får en hel del busidéer av de andra barnen, det kan man redan se. Tidigare har han inte varit så hemsk på att klättra, men nu ! Han klättar på ALLT !! Igår lyckades han till och med välta trappstegepallen över sig när han höll på. Jisses....man får hålla koll på honom ! Ännu mer koll......


Nu mera pellets. Hann inte klart igår. Hej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards