Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Hanna - 16 mars 2010 13:24


....på längden med sina 86 cm.....men precis på viktkurvan med de 12650 gram han vägde in på idag. Stor & tuff kille som inte heller denna gång sa ett endaste pip när de gav honom sprutan. Allt gick jättebra på kontrollen och han passade dessutom på att uttala ett nytt ord när vi var där, nämligen traktor ! Han älskar ju traktorer men har inte tidigare sagt just det, så det var lite kul. Nu är inte nästa kontroll förrän han blir 3 år, men vi ska nog boka in oss åtminstone för vart halvår för att kolla så allt är ok iaf. Kul oxå att ha uppskrivet lite hur han växer, ifall man får fler barn och vill jämföra.... Nu slår det mig att han har vuxit 8 cm på tre månader, så kanske är det inte så konstigt att han sovit dåligt ? Växtvärk minns man ju hur det kändes....inte kul !



Nu ligger han iaf ute i vagnen och sover. Vi gjorde ett stopp på ÖF och käkade lunch, sen blev det promenad hem i åtminstone lite sol. Jag hoppas att han sover minst 30-40 minuter till, så jag hinner röja undan lite i köket och dammsuga i hallen. Skulle behöva skura oxå....bäst jag sätter i gång.


Ha det gott. // H

Av Hanna - 16 mars 2010 06:59


...knackig natt med uppvak 10 ggr i timmen sen midnatt är jag trött ! Den lille mannen har varit täppt i näsan och allmänt stökig. Dessutom bestämde han sig för att kliva upp redan kl 06.00 Nu har vi fikat & vinkat av M när han åkte till jobbet. Det är tråkigt väder idag, så vi tar bussen till BVC, ska gå hemifrån 09.45 Tills dess ska vi inte göra så mkt, slappa och njuta av den lediga dagen ! Efter BVC-besöket ska vi nog gå ner på Öppna och käka lunch, annars blir det så sent om vi ska gå hem först. Tänkte nämligen hem, även om vädret är fortsatt tråkigt ! Jag behöver röra på mig, och få frisk luft. Nu ska vårtröttheten motas i grind ! Kanske lite sent eftersom jag redan är förlamat trött emellanåt, men iaf ! Passar ju dessutom bra att ta en promenad efter lunch, så får den lille mannen sova extra gott i vagnen.


På fsk sa de när M hämtade igår att Lilla E var så trött eftersom han var så grinig och ledsen. Och visst var han trött....oxå.....men mest var han ju bajsnödig ! Direkt när de kom hem fick han gå på pottan och göra ifrån sig. Vi har märkt att ofta när han är på dåligt humör så beror det på att han är nödig. Här hemma har han ju sagt baja vid något tillfälle, men oftast är det andra signaler som visar att han måste gå. Ska tipsa fröknarna om att pottan/toaletten är ett bra sätt att få bukt på hans vresighet. En arg liten skitgubbe minsann !


Nu ska jag se om inte min lilla glada gubbe vill mysa lite med mig.... Ha en bra dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards