Alla inlägg under mars 2010

Av Hanna - 31 mars 2010 07:10


Natten var lugn, lilleman sov gott och utan incidenter. Både jag & M känner oss fortsatt friska. Skönt ! Jag är på jobbet och har massor att göra, det hade visst regnat papper över mitt skrivbord när jag var hemma. Kommer att gå in och jobba några timmar i morgon, trots att jag har fått beviljat ledighet för hela dagen. Känner att jag behöver det. Vi har nya tjänster ute nu och så vidare....


Hoppas att ni alla känner lugnet, det gör inte jag ! Men det kommer väl....bara vi får vara friska. // H

Av Hanna - 30 mars 2010 18:59


...i morgon. M ska ta VAB:en och jag ska om allt går väl åka och vara med på utbildningen och även jobba lite efteråt. Känns ha en del att ta igen. Hoppas att det varit lugnt de här dagarna så mitt bord inte är översvämmat med papper....


Vid 23-tiden i kväll har det gått ett dygn utan kräks. Om vi klarar oss dit det vill säga...man ska väl inte ta ut nåt i förskott har vi vackert lärt oss...


Kanske ska den lille sjuklingen få en ny tröja i påskägg....han lär ju gilla motivet på denna från H&M..

 

Nu ska jag ta och göra lite nytta. Blir tv-kväll från kl 20.00 med Äntligen Hemma först och sen Desperate Housewives.

 

Trevlig kväll på er ! // H




Av Hanna - 30 mars 2010 10:50


Vi provar igen, efter 12 kräkfria timmar hoppas vi återigen att vi är på väg ifrån sjukan !! Det var så tråkigt och jag blev så ledsen när det tog om för Lilla E och han inte kunde sluta kräkas. Både jag och M verkar ju klara oss. Om inte vi har åkt på nåt med jääättelång inkubationstid då.....  Det visar sig väl på påskafton eller nåt. *suck* Den lille är iaf till synes väldigt pigg och verkar må bra, är inte så matfrisk men det kommer väl med tiden.


Jag VAB:ar alltså för andra dagen nu. I morgon är det utbildning på jobbet i det nya systemet som vi ska jobba i så jag vet inte hur det blir då. Kanske kan M vara från jobbet. Deras produktionschef är sjuk just nu så M har lite mer att göra då han hoppar in i hans ställe. Jag har ju dessutom lagt in om flexledigt på torsdag men om jag blir hamma veckan ut så ska jag byta det mot VAB och ta ut från FK istället. Blir mindre pengar men trist att slösa flextimmar på att vara hemma med sjukt barn. Sparar hellre de timmarna till sen och nåt roligare.


Idag kommer M & J 's hus till Sånghusvallen. Kommer vara monterat innan kvällen. Är inte helt klart då, men skalet till huset och innerväggarna iaf !? Vet inte riktigt hur det går till med modulhusen...Sen är det ju ungefär en månads arbete innan de kan flytta in.... Lagom till våren !   


Nåt sånt här pågår väl hos dem i detta nu kan jag tro...


Nu ska jag underhålla min lille prins, han blir lite otålig av att vara sjuk...Förstår honom !! Ha det gott vänner !! // H



Av Hanna - 29 mars 2010 20:02


Efter 42 kräkfria timmar slog det till igen. Vi blir hemma resten av veckan. Glad Påsk ! // H

Av Hanna - 28 mars 2010 20:43


...och hoppas att det är fritt fram att göra det. Vi har haft kräkfritt i 20 timmar nu. Det pågick mellan 20.00-24.00 och sen fick vi sova till kl 07.00 relativt ostört. Under morgonen höll Lilla E på att kräkas några gånger men det kom inget. Han mådde nog illa pga tom mage och hunger. Provade med lite Yoggi och det gick bra. Har fortsatt så under dagen och till middag åt han lite spaghetti och köttfärssås med god aptit. Fick lite Yoggi till kvällsfika och sover nu gott. Hoppas på en lugn natt. Det blir VAB i morgon, men vi har inte bestämt vem av oss som tar det ännu. Ingen av oss verkar ju bli sjuk, *peppar peppar*, så vi får helt enkelt fundera vem som har mest att göra på jobbet. Så vitt vi vet har inte Kusin Stora E som var hos oss under dagen i går blivit sjuk heller, så det verkar inte vara så smittsamt. Kanske svalde han i sig mkt snuskigt badvatten i fredags när han var på Storsjöbadet ? Hur som helst mår han bra nu iaf och vi håller alla tummar för att det så förblir.


Nu ska vi kolla Johan Falk. Har slappat hela dagen, toppar det med en filmkväll.   


Ha det gott vänner ! // H

Av Hanna - 27 mars 2010 21:28


Ja.....fast denna gång var det inte så roligt. Magsjuka. Ganska precis ett år sen sist. Lilla E ville inte ha mat.....började ana oråd. Sen kom det....i tre omgångar har vi skurat och fejat, startat tvättmaskin och duschat barn. Nu sista gången hann vi fram med en hink i af så det blev inte så söligt. Den lille mannen sover i famnen på sin pappa, de sitter på golvet för säkerhets skull.   Jag mår illa som bara den, men hoppas att det bara beror på nervositet och medlidande med sonen. Vi får väl se hur det slutar.


Ni som känner mig vet hur nervig jag är nu. Usch. Krya på dig lillhjärtat ! // H

Av Hanna - 26 mars 2010 14:01





Av Hanna - 26 mars 2010 11:39


...men mkt användbart. Jag klär mig väldigt enkelt och praktiskt. Därför skulle min basgarderob må bra av att fyllas på med följande....





Ett snabbt fönstershopping-infall...kanske blir en sväng på stan i eftermiddag. // H





Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards