Alla inlägg den 1 september 2010

Av Hanna - 1 september 2010 14:21


Här kommer som utlovat lite bilder....


          

Semester i Salusand med storkusinerna !

 

     

Provar pappas glasögon...flyttpackar...äter jordgubbar...


   

Moffa-dag med helikopterfärd på Frösö Zoo

 

      

Mannen bakade bröd...Våra körsbär...Överraskningsblommor

 

    

Såhär såg det ut när vi var i skogen för några helger sen och hämtade virke...

 

  

Åkte till Hara och gick på sommarcafé en fin söndag i början på aug.

 

Sådärja....lite bilder iaf. // H

Av Hanna - 1 september 2010 11:56


Min första lediga dag och det är riktigt höstigt väder. Fint, kallt & klart. Solen tittar fram och värmer lite emellanåt. Men man känner i luften att det är nya tider nu. Ganska skönt faktiskt.


Jag har kaffepaus medan den lille sover, han ligger ute i vagnen och myser. Hoppas att han kan sova 2 timmar. I vanliga fall håller vi ner det till 1 timme för att få kvällarna att funka, men nu när han är tussig och HELT utan tålamod är det skönt för oss båda om han sover lite längre. Han är inte så lätt att underhålla idag, igår var han slöare och hade inga större problem med att kolla film och mysa hela dan. Idag är han för pigg för att vara stilla, men för trött för att orka leka eller så. Han bara gnäller och VILL INTE NÅT. Han äter inte ens. Ni som känner honom och vet hur mkt och gärna han äter, kan nog räkna ut att då är INGET bra. Snoret rinner och han har dessutom fått utslag under näsan så att torka den innebär ju krig. Suck. Men jag tror ändå att han är på väg att bli bättre, så det är bara att härda ut. Snart kommer vi kunna njuta av vår ledighet. Ska åka in på stan och kolla efter overall / vinterkläder till lilleman och även efter nya stövlar att ha nu i höst. Bara att öppna plånboken.... Har köpt lite nya tröjor åt honom inför starten på nya fsk, de flesta gamla tröjorna är så nedsolkade och förstörda av hans eviga dreglande så det kändes som att det var dags att skaffa lite nytt.  Hade dessutom tur och fick ännu en tröja av farmor, perfekt !


Skulle surfa in på Jotex's hemsida och beställa lite smått och gott som jag tittat ut. Gardiner och några smågrejor....trots att jag gett mig själv köp-stopp fram tills huset är klart så lyckades (det var inte så svårt) jag hitta några grejor som man kan använda nu men även sen efter flytten. Men sidan var helt kajjko och det gick inte att se nåt eller ens komma nära en beställning...kanske var det ett "köp-stopp-omen" ?? Jag ska prova igen nu sen, men om det inte funkar så får det väl vara då.   


Ska även försöka komma mig för att ladda upp lite bilder från senaste tiden. Den har ni inte hört förut va !?!  Ha en bra dag vänner ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards