Alla inlägg den 19 september 2010

Av Hanna - 19 september 2010 10:34


Hmmm....barnen är ute och leker på gården. Lilla E och grannbarnen alltså. Den största killen har en "bysse" , han leker väl att han är Emil i Lönneberga, för han har en "mysse" oxå. Jag sa åt honom när jag var ute att jag inte vill att han låtsas skjuta på de andra barnen, att man inte får sikta på människor liksom. Lilla E och de andra som oxå är lite mindre gör ju likadant, och jag gillar det inte. Vi har pratat här hemma om att man bara får panga på älgar och så vidare nu i jakttider.  Det verkar som om "storkillen" på gården inte lyssnade särskilt noga på mig....han pangar för fullt på allt och alla.   Nu har dock Lilla E kommit in (under tiden jag skrivit detta) för att gå på toaletten och stannade sedan inne....nu är det fredligt legobygge som gäller.


Igår kväll hade vi T & M på middag och sedan lite soffhäng. Kikade lite tapeter, drack lite vin och snackade ikapp lite sen sist. De har ju även varit i USA på semester nyligen så det blev lite historier därifrån oxå, ska bli kul att se kort från den resan då de verkar ha sett och upplevt en hel del. KUL !!


Jag & den lille mannen har varit vakna sen kl 6 typ och som vanligt har vi sett morgonens Rorri-avsnitt på Barnkanalen, käkat frukost och sedan blev det tvätt och disk för min del medan han lekte lite ute...och nu blev det alltså legobygge & bloggande innan lunch., Vi har det rätt bra han och jag !!


Efter lunch tror jag att J & G kommer förbi på en kopp och lite surr. Trevligt ! Kanske blir det en sväng förbi huset oxå, det beror lite på när Käraste M kommer hem från älgskogen. Idag har de skjutit en kalv, och eftersom det är vår tur att få en halv kalv så kan vi alltså vänta oss mera kött inom kort.


Nu ska lunchen tillagas. Laxpanetter med potatismos ska min lilla prins få. Ska hotta upp det lite med aioli och sallad. Lite nödlösningsmat, blev inga rester över igår (TACO-fyllda paprikor). 


Ha en bra söndag. // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards