Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

....

Av Hanna - 30 augusti 2011 13:48


Det är inte alltid helt fel att få en VAB-dag. *missförstå mig rätt* Passade på att sitta mot husväggen med en kaffekopp nu efter lunch då lilleman sov i vagnen. Riktigt skönt ! Han har hittills sovit en timme, och vägrar att vakna....så han får vila över påtåren oxå eftersom han uppenbart inte är i form.


Har även surfat runt och kollat på inredning och annat som jag önskar mig. Såhär blir jag alltid när det går mot höst.....vill ändra hemma och mysa till det ordentligt med nya gardiner och annat i textilväg framför allt. Det tråkiga är att jag de senaste åren  inte kommit till skott utan bara lyckats med några få förändringar...men kanske händer det i år  - att jag får till det som jag vill ha det helt och hållet och inte bara i nåt hörn.


En sak som man kämpar mkt med i vardagen är ju maten, vad man ska äta och så vidare....vi stretar på med matlistor och försöker vara förberedda så att det ska bli så lite stök som möjligt kring middagarna.  Nu börjar dock inspirationen tryta och jag har slut på idéer...hjälp ??


Den här veckan har vi / ska vi iaf äta...

Mån - Fläskpannkaka med lingongrädde (önskemål från mig då jag missade det sist)

Tis - Svampsoppa & nybakta baguetter

Ons - Fiskbullar & Potatis

Tors - Blodpudding med keso, lingon och morötter.

Fre - Varma mackor & sallad. (önskemål från mannen)


Skriver inte ut grönsaksalternativet alla dagar eftersom det sällan är klart i förväg. Ska dock försöka mig på att göra veckosallader.....och se om det funkar här hemma.


Kommande vecka har jag tänkt:

Mån - Spaghetti & Köttbullar

Tis - Vegetarisk lasagne med keso & spenat.

Ons - Kycklingtacos

Tors - Wok på nudlar, grönsaker & ägg.

Fre - Älgskavsgryta & Ris


Helgerna lämnar jag oxå öppna eftersom man då har lite mer tid och gärna spenderar några minuter extra i köket.


Fyll gärna på med idéer och så vidare. Känns  som att man stirrat sig blind på egna maträtter och inte skulle se om man råkade planera in samma mat 2 ggr varje vecka......


Nu ska jag försöka väcka den lille igen. Vi hörs ! // H

 
 
Ingen bild

Marie

1 september 2011 17:13

Visst är det svårt att planera veckomatsedeln, jag sliter med det varje vecka. Och det blir ofta samma sak. Men några nya rätter har jag tagit till mig.

Tacolasange med kyckling

Skruvmakaroner och kycklingröra
(kyckling, färska champinjoner, körsbärstomater, creme f, med smak av soltorkade tom och fetaost eller någon annan smak.)

Makaroner och pestokyckling
Biffar och potatis med lök och tzatziki
Spagetti med kyckling,fetaost,soltorkade tom

Oj blev muycket kyckling här...hihi.Jag kan skriva lite mer sen,säg till om du vill ha recepten

Hanna

1 september 2011 17:40

Tack för tipsen ! Alltid bra att få lite nya uppslag. Kyckling är ju gott och lättlagat så det gjorde ingenting alls... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards