Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Wiiihoo !!

Av Hanna - 31 oktober 2011 08:25



Vi fick kompensation från verkstaden som sjabblat till det så den pajjade, mkt mkt bra !! Dessutom gick den igenom besiktningen idag helt utan anmärkning, så nu kan vi äntligen sälja den !! Den är nyservad, helt i ordning och således borde den inte vara helt omöjlig att få iväg !! Så jäkla skönt !! Sen har vi ju erfarenheter av att saker inte alltid säljs så lätt som man hoppas/tror. Men hoppet om att få avsluta detta på ett bra sätt lever iaf !! Ska bli skönt att få tillbaka lite cash....vi har ju en del projekt kvar som kostar så det behövs lite PLUS på kontoutdraget nu. Synd bara att man alltid hinner göra MER planer än vad man har pengar på kontot till.....så det är prioriteringar som gäller när man bestämt sig för att inte låna mer pengar. En sak i taget helt enkelt.....   Några grejor till garaget som ska shoppas, sen ska resten sparas till våren och altanbygget på baksidan. Så ser planen ut nu. De andra grejorna vi drömmer om ska vi börja spara till. En utmaning såhär när föräldraledigheten står för dörren....


Annars är det bra, helgen var toppen men trots det kände jag mig som en död sill i morse. Är visserligen lite krasslig, hosta och täppt. Men ändå - det börjar sina i energiförrådet på de flesta plan. Satt och andade mig igenom söndagsmiddagen igår hos svärföräldrarna - sammandragningar och ilningar samt en allmän känsla av "tungt att andas"..... Ser verkligen fram emot att få vikarien på plats och lite inskolad så jag kan börja trappa ner på jobbet. Har dessutom världens längtan efter JUL !! Julgardiner, pynt och ljus.....ska bli så mysigt att få göra/fira jul i huset. Visserligen inte för första gången, men förra julen var ju flyttkaos....så det blir nog mysigare och lugnare i år. Åååh.....nu får det bli vinter !! (hjälp - hur tänkte jag nu ??)


Dags att sörpla i sig sista kaffet och göra lite mer nytta. Ha en bra måndag ! // H


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards