Alla inlägg den 13 september 2009

Av Hanna - 13 september 2009 17:35


Jag är verkligen jättebesviken på vårt mobila bredband. Det är så segt och långsamt så vissa sidor går inte ens att kolla på, den hinner inte ladda upp dem innan det ploppar upp "sidan kan inte visas" eller "åtgärden avbröts". Vi funderar allvarligt på att lämna igen det och skaffa nåt annat, så med lite otur blir det ännu ett uppehåll i mitt bloggande. Känns tråkigt, har kommit av mig och saknar lite inspiration, och det blir ju inte bättre när man inte ens kan logga in alla gånger för att uppkopplingen är så dålig. Skrikandes


Tänkte passa på att uppdatera lite om Lilla E. Numera har han 2 tänder och kan gå helt själv korta bitar. Han pratar mkt på sitt eget språk, och lite på vårt Flört Mamma, pappa, titta & tutte är väl de ord som återkommer ofta. Ord som tut (slut) och kack kack (kvack kvack) får man höra nån gång i bland. Verkligen roligt !


På renoveringsfronten är det rätt lugnt just nu, har ju haft uppehåll pga älgjakt. Men nu kommer vi ju vara hemma båda två på kvällarna igen så snart ska väl hallen/trappan också vara klar. Har vi tänkt iaf. Sedan ska vi göra om i klädkammaren på övervåningen, sätta in lite smartare hyllor så vi kan maxa förvaringen. Ska klämma in en tripp till IKEA inom kort och samla inspiration och idéer. Men på det hela taget, fast vi har saker kvar som vi vill förändra, så trivs vi riktigt bra och är mkt nöjda med alltihopa. Härligt !


Jag börjar jobba igen den 5e okt. Inte så länge kvar nu. Känns både bra och lite jobbigt, men det är nog bara en vanesak. Man kommer nog in i det och vänjer sig ganska snabbt. Ser mest fram emot att få lön igen och känna att jag kan bidra lite mer till den gemensamma ekonomin och även att få lite mer pengar över att röra mig med för egen del. Längtar efter att få shoppa lite kläder och prylar till hemmet. Trots att vi utan problem har fått ekonomin att gå ihop under min ledighet så ska det bli skönt med mer cash ! Guld i mun Käraste M ska ju visserligen vara hemma med FP nu under några månader, men hans dagpenning är lite högre än min och så kommer han ju ta ut fler dagar/vecka än mig eftersom Lilla E snart blir 1 år och att man då måste ta ut 5 dagar/vecka för att behålla sin SGI. För visst är det så ? *hoppas att man har fattat det hela rätt* Så på det hela taget kommer vår ekonomi nu att bli ännu lite bättre för att sedan bli som "vanligt" igen efter nyår då vi jobbar båda två. Känns helt ok !


Nu ska vi åka och hämta lite älgkött. Sitter fint som f**n i frysboxen. Gott, gott och nyttigt !


Sköt om er allesammans. Lämna gärna kommentarer så jag vet vilka ni är som tittar in. Hej Hej !! // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards